|
کدخبر: 315671

درآمد ایکس / هزینه تبلیغات

ضرر نجومی شبکه اجتماعی ایکس / گاف های آقای ماسک تمامی ندارد!

آمارهای جدید نشان می‌دهند که درآمد شرکت ایکس به مقدار ۱.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

اقتصاد ضرر نجومی شبکه اجتماعی ایکس / گاف های آقای ماسک تمامی ندارد!

کاهش ۱.۵ میلیارد دلاری درآمد شرکت ایکس، به سمت نزول آن هدایت می‌شود. ایلان ماسک، مالک این شرکت، از زمان خرید آن به طور مداوم گام‌های منفی برداشته و وضعیت آن را تضعیف کرده است.

سیاست‌های این کارآفرین آمریکایی آنقدر غلط و عجولانه بود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون اپل تصمیم گرفتند تبلیغات خود از ایکس را به حالت تعلیق درآورده و به سمت رقبای این شبکه احتماعی ببرند. حال خبر رسیده است که این غول ارتباطی ۱.۵ میلیارد دلار از بخش تبلیغات ضرر مالی دیده است.

تقریباً می‌توان گفت که سیر نزولی محبوبیت و درآمد شبکه اجتماعی ایکس از زمانی آغاز شد که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان این غول ارتباطی را به تصرف خود درآورد. ماسک هنوز هم دست بردار نیست و این بار بخش تبلیغات این پلتفرم را با به سمت نابودی کشانده است. طبق گزارش منابع بلومبرگ، درآمد تبلیغاتی ایکس ۱.۵ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

طبق آنچه بلومبرگ گزارش کرده، مدیران ایکس انتظار داشتند که در پایان سال ۲۰۲۳، شبکه اجتماعی متبوعشان به درآمد تبلیغاتی ۳ میلیارد دلاری برسد؛ اما آن چیزی که آنان تصور می‌کنند نشد و مبلغ نهایی ۱.۵ میلیارد دلار کمتر است.

کاهش ۱.۵ میلیارد دلاری درآمد ایکس از بخش تبلیغات

بلومبرگ می‌گوید که ایکس سال گذشته در هر ۳ ماه، بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد حاصل از تبلیغات داشته است. اما در سال جاری این درآمد به ۶۰۰ میلیون دلار در هر سه ماه رسیده است که نشان از کاهش درآمد این شبکه اجتماعی از بخش تبلیغات است. پیش‌تر شبکه اجتماعی ایلان ماسک به دلیل از دست دادن تبلیغات‌کنندگان خود ۷۵ میلیون دلار کاهش درآمد را تجربه کرد.

کل درآمد ایکس در سال ۲۰۲۳ ۳.۴ میلیارد دلار بوده است. ظاهراً ۷۰ تا ۷۵ درصد از درآمد ایکس از بخش تبلیغات است و این کاهش تبلیغات می‌تواند برای ایلان ماسک و ایکس بسیار خطرناک باشد.

جو بناروک، رئیس عملیات تجاری ایکس به بلومبرگ گفت: «گزارش این نشریه دید ناقصی از تجارت این شرکت ارائه می‌کند، زیرا منابعی که در این گزارش نقش داشته‌اند، جزئیات دقیقی از این شرکت در اختیار ندارند.» بناروک همچنین به این موضوع اشاره کرد که «ایکس دیگر علاقه‌ای ندارد تا با توییتر مقایسه شود:

«ایکس یک کسب‌و‌کار جهانی جدید در حال تکامل با جریان‌های درآمدی متعدد است. ما دیگر توییتر نیستیم و خودمان را با معیارهای قدیمی آن ارزیابی نمی‌کنیم – هم از نظر درآمد و هم معیارهای کاربر.»

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها