|
کدخبر: 315625

اشتغال/معتاد متجاهر/پایتخت

پیگیری اشتغال این افراد/حمایت دولت از معتادان بهبود یافته

معاون استانداری تهران به پیگیری مشکل اشتغال معتادان بهبود یافته در پایتخت خبر داد.

اقتصاد پیگیری اشتغال این افراد/حمایت دولت از معتادان بهبود یافته

 سید عباس جوهری درباره وضعیت اشتغال معتادان بهبود یافته گفت:  بعد از استقرار دولت سیزدهم، موضوع آسیب‌های اجتماعی هم در اولویت امور مدیران در سطح استان تهران قرار گرفت و هم هدف گذاری های مناسبی در این راستا صورت پذیرفت که از  آن جمله می‌توان پایه گذاری قرارگاه اجتماعی در استان تهران  را نام برد.

وی افزود: در ابتدای شروع فعالیت این قرارگاه علی‌رغم وجود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در تهران، تنها امکان پذیرش ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر ظرفیت موجود بود که طی دوسال اخیر حدود ۱۸ هزار ظرفیت جدید در استان تهران ایجاد شد.

معاون استاندار تهران جمع آوری معتادان متجاهر را گام اول هدف گذاری های صورت گرفته در استان تهران عنوان کرد و گفت: در گام‌ دوم هدف مرتفع ساختن مشکلات قانونی افرادی بود که قانون مجوز پذیرش آنها را صادر نمی‌کرد که این مشکل برطرف شد و برای افراد منع پذیرشی هم امکانات و فضای مناسب ایجاد شد.  

جوهری از برگزاری بیش از ۶۰ جلسه برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر در شهر تهران در شهرداری تهران خبر داد و با بیان اینکه همه این اقدامات مقدمه  کار بود، عنوان کرد: از همه ظرفیت های استان استفاده کردیم و همه مسئولین را فراخوانده و از آنها خواستیم با تمام توان در این زمینه فعالیت کنند و از این مرحله به بعد مشکلات با همت و کمک شما خیرین مرتفع خواهد شد. 

وی با بیان اینکه با ظرفیت خیرین مجمع یاریگران زندگی می‌توانیم حداقل حضور معتادان متجاهر را در تهران داشته باشیم، از وجود ۵۰ درصد از معتادان متجاهر کشور در استان تهران خبر داد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر این موضوع که هدف اصلی در جهت بازاجتماعی شدن معتادان متجاهر است، افزود: در زمینه اشتغال و بازاجتماعی کردن معتادان اقدامات خوبی صورت گرفته و در مرکز شهید «زیادیان» تجربه خوبی در این راستا داشته ایم.

براساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، در پایان این جلسه که با حضور رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر  همراه بود، انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی برگزار و اعضای آن مشخص شدند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها