|
کدخبر: 315533

کریسمس/ نوروز/ گرانی

شباهت کریسمس بریتانیایی ها با نوروز ایرانی ها / کم بخورید تا فقیر نشوید!

افزایش سرسام آور هزینه های زندگی، تعطیلات کریسمس امسال بریتانیایی ها را دگرگون کرده است، به طوریکه حتی باید وعده‌های غذایی خود را کاهش دهند.

اقتصاد شباهت کریسمس بریتانیایی ها با نوروز ایرانی ها / کم بخورید تا فقیر نشوید!

انگار اقتصاد کاری کرده که زندگی در همه جای دنیا به هم شبیه شده است؛ این شباهت در گزارشی که روزنامه گاردین منتشر کرده به وضوح قابل مشاهده است. کم کردن هزینه ها، کوچک تر شدن سفره ها و متعاقبش فقر بیشتر، از شباهت های کریسمس امسال بریتانیایی ها و نوروز ایرانی است.

افزایش هزینه‌های زندگی یکی از چالش‌های مهم در جوامع مدرن است. این امر می‌تواند به عوامل مختلفی مانند تورم، افزایش قیمت مسکن و هزینه‌های اساسی نیازمندی‌ها مرتبط باشد. به عنوان مثال، افزایش هزینه سوخت، خدمات بهداشتی و آموزشی می‌تواند بر بودجه خانواده‌ها تأثیر منفی بگذارد. این وضعیت می‌تواند منجر به فشار روانی و اقتصادی بر افراد شود و نیازمند به بررسی و مدیریت دقیق می‌باشد.

روزنامه انگلیسی گاردین با استناد به تحقیقات مؤسسه "نشنال دتلاین" هشدار داد که وخامت بحران هزینه زندگی، خانواده‌های بریتانیایی را مجبور کرده است که در تعطیلات کریسمس امسال بیشتر قناعت کنند و هزینه هدایا و وعده‌های غذایی خود را کاهش دهند.

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش اخیر خود با استناد به تحقیقات مؤسسه "نشنال دتلاین" هشدار داد که وخامت بحران هزینه زندگی، خانواده‌های بریتانیایی را مجبور کرده است که در تعطیلات کریسمس امسال بیشتر قناعت کنند و هزینه هدایا و وعده‌های غذایی خود را کاهش دهند.

داده‌ها نشان می‌دهد که حدود ۶.۵ میلیون نفر در فصل تعطیلات برای گرم کردن خانه‌های خود با مشکل مواجه هستند، در حالی که ۲.۷ میلیون نفر باید بین خرید غذا یا هدیه یکی را انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۴ میلیون مصرف‌کننده در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن تعداد هدایای کریسمس امسال هستند، در حالی که ۶ میلیون نفر گفته‌اند که فقط می‌توانند برای کودکان هدیه بخرند.

دیوید چیدل، سرپرست اجرایی شرکت "مانی ادوایس تراست" که مؤسسه نشنال دتلاین را مدیریت می‌کند، گفت: کریسمس امسال بحران هزینه‌های زندگی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و میلیون‌ها نفر برای گرم کردن خانه‌های خود مشکل دارند و بسیاری نیز نگرانی‌های مالی را تجربه می‌کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که بیش از ۲۴ میلیون بزرگسال بریتانیایی قصد دارند از وام و اعتبار برای پرداخت هدایای کریسمس امسال استفاده کنند.

از این تعداد، ۱۲ میلیون نفر قصد استفاده از کارت‌های اعتباری را دارند، در حالی که ۴.۷ میلیون نفر برای پرداخت هزینه خرید خود از وام استفاده خواهند کرد.

گاردین به نقل از چیدل نوشت: ما عمیقاً در مورد تأثیر بلندمدتی که افزایش معوقات بدهی بر امور مالی خانوارها در سال ۲۰۲۴ و پس از آن خواهد داشت، نگران هستیم.

پیش‌بینی می‌شود که بدهی خانوارها در بریتانیا از سطح فعلی ۷۳ میلیارد پوند (۹۲ میلیارد دلار) به ۱۵۱ میلیارد پوند (۱۹۰ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۶ افزایش یابد.

بر اساس گزارش دفتر مسئولیت بودجه انگلیس (OBR)، خانواده‌های بریتانیایی درحال‌حاضر شاهد بیشترین کاهش سالانه استانداردهای زندگی از زمانی که این کشور شروع به جمع آوری داده‌ها در دهه ۱۹۵۰ کرد، می‌باشند.

این گزارش حاکی است که درآمد سرانه قابل تصرف واقعی خانوارها درحال‌حاضر ۳.۵ درصد کمتر از سطح قبل از همه گیری کروناست.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها