|
کدخبر: 315485

خصوصی سازی/ پرسپولیس و استقلال/ باشگاه های خصوصی

واگذاری ۵۱ درصدی سهام پرسپولیس و استقلال / واقعیت یا وعده ای مثل همیشه؟

سازمان خصوصی سازی، در آستانه شهرآورد آبی و قرمز پایتخت، جزییات واگذاری ۵۱ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را طی اعلامیه ای اعلام کرد.

اقتصاد واگذاری ۵۱ درصدی سهام پرسپولیس و استقلال / واقعیت یا وعده ای مثل همیشه؟

در چند سال اخیر، بارها شاهد وعده مسئولین وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی برای خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستیم. اتفاقی که این بار به گفته مسئولین این دو سازمان، با جدیت پیگیری و به ثمر خواهد نشست.

در همین رابطه، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل «۴۴» قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، ۵۱ درصد از سهام قابل واگذاری دو باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» و از طریق فرابورس عرضه و واگذار می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، ارزش پایه سهام قابل عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس ۲۱.۱۶۱.۰۴۷.۰۸۶.۹۰۰ ریال، معادل ۵.۳۶۲.۶۵۷.۶۵۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، با قیمت تابلو فرابورس «در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه» به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳.۹۴۶ ریال کمتر نباشد.

از سویی دیگر، ارزش پایه سهام قابل عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال ۱۸.۵۰۲.۷۲۱.۶۱۳.۰۰۰ ریال، معادل ۵.۵۰۳.۴۸۶.۵۰۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، با قیمت تابلو فرابورس «در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه» به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳.۳۶۲ ریال کمتر نباشد.

گفتنی است این خبر در آستانه دربی ۱۰۲ پایتخت که پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه در ورزشگاه آزادی توسط سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد.

 

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها