|
کدخبر: 315049

ارز ملی/ دلار/ تجارت

حذف دلار کلید خورد / فعالیت‌های تجاری با ارز ملی اجرایی شد

در جریان ملاقاتی که رئیس بانک مرکزی و وزیر تجارت و صنایع و توسعه سرمایه‌گذاری کشور عمان با یکدیگر داشتند، بر اهمیت استفاده از واحدهای پولی محلی دو ملت، بخصوص در زمینه‌های مالی و مراودات بانکی تصریح نمودند.

اقتصاد حذف دلار کلید خورد / فعالیت‌های تجاری با ارز ملی اجرایی شد

محمدرضا فرزین، ریاست بانک مرکزی ایران، در نشست تخصصی‌ای با وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان، اهمیت دیرینه روابط بازرگانی و اقتصادی ایران و عمان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: هر گونه تلاشی که به گسترش همکاری‌های بانکی و پولی میان دو کشور کمک کند، مورد حمایت و استقبال ماست.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه ضرورت دارد تا روابط پولی و بانکی ایران و عمان همپای مناسبات دیگر دو کشور افزایش یابد، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی هیات‎های بانکی و اقتصادی دوطرف باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود؛ چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان طی چند سال گذشته گشوده شده است و از این ظرفیت می‌توان در توسعه مناسبات دوجانبه بانکی استفاده کرد. همچنین در این دیدار، قیس بن محمد الیوسف، وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان نیز با اشاره به ظرفیت‌های مختلف اقتصادی عمان و ایران، بر افزایش مناسبات پولی و بانکی در جهت تسهیل مبادلات تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

او با اشاره به رشد ۴۱درصدی حجم مبادلات در ۸ماه اول سال جاری، ضرورت استفاده از پول ملی دو کشور در همکاری‎های اقتصادی و تجاری را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد زیرساخت‌های مربوط به نقل و انتقالات پولی و بانکی عمان در ایران، طراحی و عملیاتی کردن پروژه‌های مشترک تجاری، سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی، حضور سرمایه‌گذاران عمانی در پروژه‎های مختلف ایران از جمله حضور سرمایه‌گذاران عمانی در بخش انرژی و میادین گازی ایران، مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که عمان خواهان حضور جدی در آنها است. به گفته وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، این کشورآماده است با استفاده از روش‌های مختلف و توسعه مناسبات پولی و بانکی با ایران، حجم همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان عمان و ایران را بهبود بخشد و برای تحقق این موارد و پیشبرد سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌های مشترک، ضروری است نقل و انتقالات مالی هرچه بیشتر میان دو کشور تسهیل شود. 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها