|
کدخبر: 314615

بورس امروز/ نماد بورسی/ خرید سهام

پیش بینی مهم درباره بورس / چه سهامی بخریم؟

تجدید ارزیابی اجباری در کشورهایی که با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند به یک روال تبدیل شده‌است. شرکت‌ها موظف به گزارشگری بر مبنای تورم بوده که سبب روان سازی معاملات آن‌ها خواهد شد.

اقتصاد پیش بینی مهم درباره بورس / چه سهامی بخریم؟

بعد از شروع ریزش بورس در اردیبهشت ماه، شاخص‌های بورس به مدت چند روزی به سبزی برگشتند. ارزش معاملات خرد نیز افزایش قابل توجهی داشته و خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت مشاهده شد. علاوه بر این، هلدینگ‌های بزرگ به منظور افزایش سرمایه دارایی‌ها، به سازمان بورس فراخوانده شدند. گزارش‌های ماه آبان نیز مطلوب بوده و حرکت‌های بازارهای جهانی نیز آغاز شده است. تمام این عوامل باعث شده تا بازار سهام در آینده پیش‌بینی شده به طور خوش‌بینی پیشرود کند.

تجدید ارزیابی اجباری در کشورهایی که با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند به یک روال تبدیل شده‌است. شرکت‌ها موظف به گزارشگری بر مبنای تورم بوده که سبب روان سازی معاملات آن‌ها خواهد شد. در ایران اما این ابزار بیشتر برای آن دسته از شرکت‌هایی استفاده می‌شد که زیان‌ده بوده و با این اقدام قصد کاهش آن را داشتند. اما امروزه هلدینگ‌های بزرگ و بانک‌ها نیز برای تجدید ارزیابی به سازمان فرا خوانده شدند تا سهامداران علاوه تمرکز صرف بر درصد تجدید ارزیابی دارایی، بر سودآوری شرکت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. تقریبا برکسی پوشیده نیست که بانک‌ها بزرگترین مالکان زمین و ساختمان در ایران هستند. در این بین، بانک‌هایی مانند تجارت و صادرات علاوه بر سودآوری و بنیاد بسیار خوب، چارت مناسبی نیز دارند که می‌تواند برای هر سهامداری جذاب باشد.

اگر افزایش سرمایه بانک‌ها در دستور کار قرار گیرد، انتظار می‌رود بانک صادرات بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد و بانک تجارت بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ درصد افزایش سرمایه فقط از طبقه دارایی ثابت داشته باشند. اگر تجهیزات و دارایی نامشهود را محاسبه کنیم، درصد افزایش سرمایه آن‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد.

مضاف بر درصد افزایش سرمایه مورد انتظار، دو سهم نامبرده قریب به ۴۰ درصد افت را تجربه کردند که در کنار بنیاد مناسبشان، یک پکیج کاملی جهت کسب بازدهی برای سهامداران آماده شده است.

جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها