|
کدخبر: 314583

بورس امروز/ معاملات بورس امروز/ قیمت سهام

بورس امروز صعودی تمام شد / کدام نمادها سبز بودند؟

بورس در معاملات ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۸۴۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۱ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس امروز صعودی تمام شد / کدام نمادها سبز بودند؟

در تحولات معاملاتی امروز بازار بورس، نماد شرکت فولاد مبارکه با رشد قابل ملاحظه در قیمت سهام خود، به‌عنوان یکی از نمادهای پربازده در بازار دیده شد و در لیست سهام‌هایی که با عملکرد مثبت خود نگاه‌ها را به خود جلب کردند، با رنگ سبز مشخصه‌گر روند صعودی قرار گرفت. این موضوع بیانگر افزایش قیمت سهام فولاد در جریان داد و ستد‌های روزانه بود و همچنین، افزایش ارزش سهام این شرکت را نمایش می‌دهد. در عین حال، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با افزایش قابل توجهی همراه شد، که به معنای بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

معاملات روز شنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، ومعادن، شستا، وبملت، شبندر و شپنا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۱ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار-بورس

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۸۰۶۶ واحدی به ۷۲۸ هزار و ۷۱۱ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۲۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۴۹۴,۸۰۶.۶۸۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۵,۹۵۸.۶۸۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۹۵۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، انتخاب، آریا، شگویا، وسپهر، فزر و تجلی هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۱ آذر ۱۴۰۲

 وزیر اقتصاد از نقش آفرینی دولت به منظور ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاران کشور به ویژه صنایع بورسی و همچنین بهبود شرایط آنها خبر داد.

حسین فهیمی، عضو کمیته فقهی بانک مرکزی: با حمایت از سهامداران و آشنایی کامل آنها با ابزارهای مالی چون مولتی NAV‌ها، می‌توان شاهد جذب سرمایه‌های بسیاری به بازار سرمایه بود.

ایران در صد و هشتاد و هفتمین نشست عادی اوپک به‌عنوان نایب رئیس نشست‌های اوپک در سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.

شاهین چراغی، عضو سابق شورای عالی بورس: تجدید ارزیابی دارایی‌ها نشان از عملکرد هوشمندانه سازمان بورس و اوراق بهادار  در راستای حرکت به سمت شفافیت دارد.

 مصطفی امیدقائمی، مدیر اسبق فرابورس: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب واقعی‌تر شدن صورت مالی شرکت‌ها خواهد شد.

صندوق‌های بخشی برای ۴۰ صنعت بورسی راه‌اندازی شود

محمود گودرزی، مدیر عامل بورس تهران  درباره صندوق‌های بخشی، گفت: پس از شروع به کار اولین صندوق بخشی صنعت پتروشیمی در بورس تهران، پذیره‌نویسی صندوق بخشی حوزه صنعت خودرو به صورت مولتی NAV انجام شد که تلاش می‌شود با این اقدام و ایده، گام مهمی در بحث مربوط به صدور و تسهیل فرایند اخذ مجوز برای فعالیت صندوق‌ها در صنایع مختلف برداشته شود.

وی افزود: سایر نهادهای مالی باید با رغبت بسیار بالا، صندوق‌های بخشی متعددی را در ۴۰ صنعت بورسی عملیاتی کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها