|
کدخبر: 314345

اتوبوس برقی/وزیر صمت/الکترونیک

ساخت نخستین اتوبوس تمام الکترونیک ایرانی/تولید انبوه در راه است

وزیر صنعت معدن و تجارت می‌گوید: با حمایت قاطع دولت، در همه شهر‌ها اتوبوس برقی فعال خواهد شد.

اقتصاد ساخت نخستین اتوبوس تمام الکترونیک ایرانی/تولید انبوه در راه است

نخستین اتوبوس ۱۲ متری تمام الکترونیک ایرانی، ساخته شده شد و به گفته وزیر صمت، قرار است که این مدل اتوبوس، به تولید انبوه برسد.

براساس این گزارش؛ این اتوبوس که حدود ۵۰ درصدش ساخت داخل است با ظرفیت باطری ۳۵۰ کیلووات ساعت در ۳ ساعت شارژ می‌شود. 

به گفته معاون مهندسی شرکت اتوبوس سازی؛ سعی می کنیم سال آینده این مجموعه باطری و موتور را که از اجزای اصلی اتوبوس برقی هستند را داخلی سازی کنیم و عمق خودکفایی و داخلی سازی را به ۷۰ درصد ارتقا دهیم. 

در این بخش، تولید کاملا وابسته به سفارش گذاری مشتریان است و شهرداری‌ها مهمترین مشتری به شمار می‌آیند. 

آقای عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: شهردار کرج قرارداد نخستین اتوبوس برقی را به صورت رسمی منعقد کردند، این اطمینان را می‌دهم که در همه شهر‌ها و در کل کشور با حمایت قاطعانه دولت از این طرح، این محصول بدون مشتری نخواهد ماند.

مهدی بالو معاون مهندسی شرکت اتوبوس سازی می‌گوید: برخی قطعات همچون باطری و موتور را وارد می‌کنیم تا به خودکفایی برسیم اگر شمارگان (تیراژ) بیشتر شود قیمت هم کاهش می‌یابد. 

 وزیر صمت می‌گوید: معتقدم قیمت تمام شده حتما رقابتی خواهد بود، حالا من این را بررسی خواهم کرد و حتما ارزان‌تر خواهد شد، مقیاس شمارگان (تیراژ) است باید تعداد را به اندازه‌ای افزایش دهیم تا بتوانیم در تعداد و شمارگان قیمت را به حداقل برسانیم. 

براساس این گزارش؛ در حالی که خودروسازان، تولید اتوبوس برقی را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنند پرونده واردات اتوبوس برقی از چین هم در جریان است. 

به گفته وزیر صمت؛ تا زمانی که تقاضا در تولید تامین نشود، اجازه واردات می‌دهیم به شکلی که کماکان تولیدکننده به تولید بیشتر تشویق شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها