|
کدخبر: 293684

لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت بزرگراه‌های پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امسال بنا داریم هزار دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کنیم و به همین‌ منظور، قرارداد خرید هزار اتوبوس با یکی از خودروسازان داخلی منعقد شده و قرارداد خرید هزار اتوبوس دیگر نیز در شرف انعقاد است که سال آینده تأمین خواهد شد.

جامعه لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت بزرگراه‌های پایتخت

جلال بهرامی در جلسه شورای مدیران این معاونت که با حضور سجاد محمدعلی‌نژاد، مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران و لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص بررسی پروژه‌های توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی تهران برگزار شد، افزود: اگر چه فرایند ثبت سفارش خرید اتوبوس چند ماه طول می‌کشد اما با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، تلاش می‌کنیم تا اول مهرماه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان کنیم و تا پایان سال نیز تعداد اتوبوس‌های نو را به هزار دستگاه برسانیم.

 نیاز به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید دو هزار اتوبوس جدید

معاون شهردار تهران گفت: در بودجه امسال، تنها ۵ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ پیش‌بینی شده در صورتی که برای خرید این دو هزار دستگاه اتوبوس جدید، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان نیاز داریم و همه تلاش و برنامه‌ریزی ما معطوف به این است که قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تعداد اتوبوس‌های‌مان را افزایش دهیم.

بهرامی افزود: خصوص اُوِرهال اتوبوس‌ها از ابتدای سال جاری، کار بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس کارکرده، آغاز شده و در صورتی که شرکت‌های طرف قرارداد بتوانند بازسازی اتوبوس‌ها را طبق برنامه انجام دهند، مهرماه امسال ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۲۰۰ اتوبوس نو و ۵۰۰ اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهند شد.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما، اصلاح خطوط اتوبوسرانی و تغییر مدل جابه‌جایی مسافر است تا بتوانیم از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی حداکثر استفاده را ببریم و استفاده ۴۰ تا ۵۰ درصدی موجود از ظرفیت ناوگان را به بالای ۷۰ درصد برسانیم.

برای جبران کمبود ناوگان هم به وارد کردن اتوبوس‌های نو نیاز داریم، هم اتوبوس‌های دست دوم

معاون شهردار تهران گفت: وارد کردن اتوبوس‌های نو و دست دوم از کشورهای دیگر برای جبران کمبود موجود ناوگان اتوبوسرانی یک ضرورت است اما باید توجه داشته باشیم که واردات اتوبوس صرفاً از طریق یکی از خودروسازان داخلی انجام گیرد تا در زمینه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات مورد نیاز، مشکلی نداشته باشیم.

بهرامی افزود: هم تولید اتوبوس توسط خودروسازان داخلی و واردات اتوبوس از خارج، زمان‌بر است و هم فروش دارایی‌های غیر مولد، فرآیندی طولانی‌مدت دارد و برای رفع مشکل و تسریع در نوسازی ناوگان و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، انتظار یاری مضاعف داریم.

وی تصریح کرد: ورود اتوبوس‌های جدید، بازسازی اتوبوس‌های قدیمی و اصلاح خطوط ۳ گام اساسی مدیریت شهری در حوزه اتوبوسرانی در نیمه نخست سال و تا آغاز پاییز است.

۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برقی تا پایان سال تولید می‌شود

معاون شهردار تهران گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه حمل‌ و نقل برقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم تا پایان امسال، دست‌ کم قرارداد تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برقی با تولیدکنندگان داخلی منعقد شود.

بهرامی افزود: لازم است تکلیف دوربین‌های ترافیکی و هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل و ترافیک با هماهنگی و هم‌افزایی فی‌مابین شرکت کنترل ترافیک، مؤسسه رایانه شهر و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) تعیین شود و برای کاهش خسارات و تلفات ناشی از تصادفات به آرام‌سازی محورها همراه با تجهیز معابر به دوربین و هوشمندسازی فرآیند نظارت بر رفتار رانندگان نیاز داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: در مدیریت بزرگراه‌ها و تأمین تجهیزات مختلف آن، سازمان‌های مختلف دولتی و بخش‌های متعدد شهرداری‌، دخیل هستند که این مسئله باعث سردرگمی، اتلاف سرمایه و عدم نظارت و برنامه‌ریزی دقیق شده و انتظار داریم با تدابیر شهردار محترم تهران، نسبت به یکپارچه‌سازی مدیریت بزرگراه‌های پایتخت تصمیم لازم، اتخاذ و اجرا شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها