|
کدخبر: 296463

سازندگان اتوبوس سودجویی‌شان را کنار بگذارند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ورود قوه قضائیه و دادستانی به موضوع تأمین اتوبوس توسط کارخانه‌ها و سازندگان، گفت: انتظار ما این است که کارخانه‌ها و سازندگان اتوبوس سودجویی‌شان را کنار بگذارند و به فکر مردم باشند.

جامعه سازندگان اتوبوس سودجویی‌شان را کنار بگذارند

مهدی چمران در جریان یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در قالب تذکری گفت: متاسفانه این گزارش حاکی از این است که ما شرایط خوبی در خصوص تامین اتوبوس مورد نیاز در تهران را نداریم و این در حالیست که ما به شدت به اتوبوس در شهر تهران نیازمندیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت به ویژه وزارت صمت به کمک مدیریت شهری بیاید و در تأمین اتوبوس مورد نیاز، آنها را یاری کند، افزود: شورا کاری را که می‌توانست انجام داده به شکلی که در بودجه سال جاری اعتبار ویژه‌ای را برای خرید اتوبوس لحاظ کرده اما سازندگان اتوبوس نیز باید به تکالیف و تعهدات خود پایبند باشند و عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه از مهر ماه سال گذشته مرتبا تاکید بر تامین اتوبوس در تهران داشته‌ایم، گفت: وزارت صمت باید تلاش خود را افزایش دهد و بتواند اتوبوس مورد نیاز شهرداری تهران را تامین کند.

چمران با انتقاد از بی توجهی نسبت به تأمین اتوبوس از سوی سازندگان و کارخانجات تولید کننده اتوبوس، گفت: در گزارشی که توسط معاونت حمل و نقل ارائه شد به تامین تعدادی اتوبوس اشاره شد اما این تعداد جوابگوی نیاز شهر تهران نیست و با این تعداد اتوبوس و بازسازی تعدادی از اتوبوسها نمی‌توانیم کار را به جای مناسب برسانیم. چرا که در برنامه ریزی ما امسال خرید و بازسازی ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.

چمران با تاکید بر اینکه مشخص نیست ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود یا خیر؟ افزود: انتظار ما این است قوه قضائیه و دادستانی به موضوع تکلیف و تعهد سازندگان اتوبوس ورود جدی داشته باشند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. بی تردید ما نمی‌توانیم مردم را در گرما و سرما منتظر نگهداریم و به آنها اعلام کنیم که منتظر باشید تا اتوبوس وارد شود. باید هر چه سریعتر از مجموعه دستگاه قوه قضائیه و دادستانی به این موضوع ورود داشته باشند.

سازندگان اتوبوس سودجویی‌شان را کنار بگذارند

چمران با بیان اینکه شهرداری تهران نیز ادعا کرده که امسال ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود و باید نسبت به این ادعای خود پاسخگو باشد، افزود: باید دستگاه قضا و دادستانی به تکلیف و تعهد سازندگان اتوبوس ورود پیدا کند. انتظار ما این است که کارخانه‌ها و سازندگان اتوبوس سودجویی‌شان را کنار بگذارند و به فکر مردم باشند. همانطور که در سال ۸۸ در یک بازه زمانی کوتاه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شد. ما به عنوان نمایندگان مردم باید مطالبه گرد باشیم. انتظار داریم دولت و به ویژه وزارت صمت و سازندگان اتوبوس به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع مترو در تهران گفت: در حال حاضر توسعه خطوط مترو ملاک نظر نیست. ما خط و ایستگاه داریم ولی واگن نداریم. این موضوع باعث می‌شود حجم مسافرین افزایش پیدا کند و زمان معطلی آنها بیشتر شود. مشکل نبود واگن است. در حالیکه اقداماتی در این حوزه انجام شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر