|
کدخبر: 313988

سیستان و بلوچستان به بهشت پیمانکاران تبدیل شده است

رئیس اتاق اصناف زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان به بهشت پیمانکاران تبدیل شده است

اقتصاد سیستان و بلوچستان به بهشت پیمانکاران تبدیل شده است

رئیس اتاق اصناف مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: بودجه‌های خوبی به استان ما اختصاص پیدا می‌کند، اما پیمانکاران سفارشی و رانت‌ها مانع جذب این بودجه‌ها به استان و رونق اقتصادی آن می‌شوند.

سیدعلی میرحسینی، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نیروهای جوان و بسیار کارآمد، وجود ۱۳۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور افغانستان و پاکستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی در چابهار و وجود معادن، همگی از مواهبی هستند که در این استان وجود دارند، ولی این ظرفیت‌های بالقوه تا کنون نتوانسته بالفعل شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان زاهدان، افزود: درواقع بودجه‌هایی که به استان آمده آن را به بهشت پیمانکاران تبدیل کرده است؛ چراکه پیش از اینکه این بودجه‌ها به استان برسد، جذب پیمانکاران سفارشی و رانت‌ها می‌شود و به همین دلیل از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده نمی‌شود و تولید ثروت اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به سایر چالش‌های اصناف در استان سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه ما با مشکلات عدیده‌ای چون آب، طوفان و گرمای شدید مواجه هستیم و به دلیل دوری از مرکز بالاترین هزینه سربار تولید را داریم، بیشترین مالیات‌ها از استان ما گرفته می‌شود؛ به طوریکه ۱۰۷ درصد در عملکرد سال ۱۴۰۰ برای این استان محروم مالیات تعیین شده است. همه این عوامل باعث شده که امید به آینده در استان ما وضعیت خوبی نداشته باشد.

سیدعلی میرحسینی تاکید کرد: معتقدم اگر بودجه‌های اختصاص یافته به استان سیستان و بلوچستان در داخل خود استان هزینه شود و تخصیص آن بصورت آمایشی دیده شود، بسیاری از مشکلات پیش روی ما برطرف خواهد شد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها