|
کدخبر: 313546

اصناف / وزیر صمت / توزیع کالا

اصناف بازوان جهاد کشاورزی در بازار مواد غذایی خواهند بود

نشست هم اندیشی روسای اتاق های اصناف مراکز استان امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

اقتصاد اصناف بازوان جهاد کشاورزی در بازار مواد غذایی خواهند بود

در این نشست، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، و غلامعلی مهدوی، دبیر هیات عالی نظارت بر واحدهای صنفی، حضور داشتند.

در این نشست تفاهمنامه «شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازار»* بین اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید.

بازوان جهاد کشاورزی خواهیم بود

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: اصنافی که از راه‌های دور و نزدیک به پاس امضای این تفاهم‌نامه در این نشست حضور یافته‌اند، آماده‌اند تا بازوان جهاد کشاورزی در توزیع کالا و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی باشند.

به گفته مجتبی صفایی، اگر پیشبردی در روند فعالیت اصناف ایجاد شود، بی‌شک به پشتوانه تلاش هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران است و ما نیز در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تنها خدمتگذار و از وجود این وحدت رویه خرسند هستیم . خوشحالیم که وحدت رویه داریم.

وی افزود: اصلاح قانون نظام صنفی حق خانواده اصناف است و ما در رایزنی با مجلس پیگیر مطالبات اصناف هستیم. در همین راستا نیز دغدغه‌های اصناف در خصوص بازرسی‌های موازی را به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کردیم و از امروز در توافقنامه‌ای با این وزارتخانه در بخش بازرسی‌ها کمک خواهیم کرد.

با اخلالگران در حلقه توزیع برخورد می‌شود

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: اکنون ما درشرایط سخت تحریم‌ها هستیم، با این حال باید تلاش کنیم تا کالا به وفور و ارزان به دست مصرف‌کننده برسد. در این مسیر با افرادی که در حلقه تامین تا توزیع خللی ایجاد کنند نیز باید برخورد قانونی شود. اما این بازرسی‌ها نباید به طور موازی و مکرر انجام شود چرا که در این صورت به کسب و کار اصناف خدشه وارد می‌کند.

به گفته صفایی اساس این تفاهم‌نامه استفاده از شبکه مویرگی اصناف در بخش توزیع است. از امروز اصناف ثابت خواهند کرد که در بخش توزیع در کشور مشکلی وجود نخواهد داشت. همانطور که در دوران شیوع ویروس کرونا بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، هیچ خللی در روند توزیع کالا وجود نداشت.

رئیس اتاق اصناف در پایان خواستار واگذاری ضوابط داخلی اصناف به کمیسیون نظارت مراکز استان از وزارت صمت شد.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها