|
کدخبر: 313807

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/اپل

تبانی اپل با برنامه‌های پرداخت / شکایت جدید در راه است!

گروهی از کاربران ناراضی یک شکایت دسته‌جمعی را علیه اپل تنظیم کرده و ادعا می‌کنند که این غول فناوری، برای محدود کردن گزینه‌های پرداخت همتابه‌همتا (P۲P) در دستگاه‌های خود و مسدود کردن فناوری کریپتو از برنامه‌های پرداخت iOS، تبانی کرده است.

اقتصاد تبانی اپل با برنامه‌های پرداخت / شکایت جدید در راه است!

طبق گزارش‌ها، در این شکایت ادعا می‌شود که اپل برای محدود کردن استفاده از فناوری غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در برنامه‌های پرداخت، قراردادهای ضدرقابتی با برنامه‌های Venmo پی‌پال و کش اپ (Cash App) منعقد کرده است.

در این پرونده آمده است: این قراردادها، امکان رقابت برای ویژگی‌ها و قیمت‌ها را در سراسر بازار محدود می‌کند، از جمله با ممانعت از ادغام فناوری غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در برنامه‌های پرداخت همتابه‌همتای iOS.

شاکیان همچنین ادعا می‌کنند که اپل از «محدودیت‌های فناوری و قراردادی» از جمله انحصار اپ استور و «محدودیت‌های قراردادی در فناوری مرورگر وب»، برای اعمال کنترل نامحدود بر هر برنامه نصب‌شده و اجراشده در آیفون و آی‌پد استفاده می‌کند.

شاکیان خود را مشتریانی توصیف می‌کنند که به دلیل محدودیت‌های تجاری اعمال‌شده توسط اپل در بازار پرداخت‌های P۲P، هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند و اکنون به دنبال جبران این هزینه‌ها هستند.

پیش‌تر و در ماه آوریل، دادگاه استیناف هم حکم داده بود که اپل قوانین رقابتی کالیفرنیا را نقض کرده و به برنامه‌ها اجازه نمی‌دهد تا کاربران را به راه‌حل‌های پرداخت غیرمرتبط با اپل هدایت کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها