|
کدخبر: 313594

آرژانتین/بریکس/ عضویت در بریکس

شریک جدید ایران را بشناسید/ پول‌های کشور آمریکایی در مسیر ایران؟

مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین اعلام کرد که آرژانتین قصد ندارد در اول ژانویه به عضویت بریکس درآید.

اقتصاد شریک جدید ایران را بشناسید/ پول‌های کشور آمریکایی در مسیر ایران؟

دیانا موندینو، مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین اعلام کرد که آرژانتین قصد ندارد در اول ژانویه به عضویت بریکس درآید.

پیوستن به بریکس آرژانتین در ماه آگوست تصویب شد و به مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز تعمیم داده شد. ائتلاف کنونی بریکس متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

موندینو گفت: «نمی‌دانم چرا این همه علاقه به بریکس وجود دارد و مشخص نیست که پیوستن به این گروه چه سودی برای آرژانتین خواهد داشت.»

نامزد وزارت خارجه آرژانتین همچنین گفت که دولت این کشور در صورتی که عضویت در این سازمان مزیت‌هایی را به همراه داشته باشد آن را «تجزیه و تحلیل» خواهد کرد.

مایلی که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه وزیر اقتصاد را شکست داد، پیش از این مخالفت خود را با پیوستن به بریکس اعلام کرده بود.

رئیس‌جمهور آینده متعهد شد که در تجارت کشورش با کشورهای عضو بریکس، دخالت نکند.

آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور مستعفی آرژانتین، در ماه آگوست پس از پذیرش دعوت پیوستن به بریکس گفت که پیوستن به گروه بریکس به‌عنوان فرصتی برای «سناریوی جدید» آرژانتین در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر، این کشور آمریکای جنوبی با بدترین بحران اقتصادی در دهه‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند. تورم تنها در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

ارزش پزو به شدت کاهش یافته و دولت این کشور را مجبور کرده است تا بدهی ۴۶ میلیارد دلاری خود به صندوق بین‌المللی پول را بازپرداخت کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها