|
کدخبر: 313558

اتاق ایران و برزیل/ ایران و برزیل/ بریکس

بازار گرمی ایران برای برزیل

رئیس اتاق ایران و برزیل استفاده از پتانسیل موجود در سفارت برزیل را عامل مهم در حل این مشکل دانست.

اقتصاد بازار گرمی ایران برای برزیل

سید فخرالدین عامریان، رئیس هیئت مدیره اتاق ایران و برزیل با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل بین تاجران ایرانی و برزیلی، انتقال پول است، تصریح کرد: این مشکل با توجه به حضور ایران در بریکس به‌ راحتی قابل حل است و به‌زودی می‌توانیم با توافق بانک‌های دو کشور، صندوق مشترک پولی برای پرداخت مطالبات ارز حاصل از صادرات یا واردات بازرگانان هر دو کشور را فراهم کنیم.

عامریان از دیدار اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و برزیل با سفیر جدید برزیل خبر داد و گفت: در این دیدار از سفیر جدید برزیل دعوت شد تا با حضور و بازدید از استان‌های مختلف ایران، از نزدیک با پتانسیل‌های موجود در هر یک از استان ها آشنا شود. چراکه طرح سفرهای استانی با حضور نمایندگان اتاق مشترک و سفارت برزیل، زمینه ساز مناسب و موثری در جهت هموار کردن راه تجار ایرانی در برزیل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل بین تاجران ایرانی و برزیلی، انتقال پول است، تصریح کرد: این مشکل با توجه به حضور ایران در بریکس به‌راحتی قابل حل است و به‌زودی می‌توانیم با توافق بانک‌های دو کشور، صندوق مشترک پولی برای پرداخت مطالبات ارز حاصل از صادرات یا واردات بازرگانان هر دو کشور را فراهم کنیم.

رئیس اتاق ایران و برزیل استفاده از پتانسیل موجود در سفارت برزیل را عامل مهم در حل این مشکل دانست.

گفتنی است در این دیدار سفیر برزیل هم طرح بازدیدهای استانی را بسیار موثر خواند و خواستار برنامه‌ریزی بازدیدها شد.

او ضمن اشاره به سابقه تجاری بین دو کشور، توسعه و ارتقا سطح تعاملات تجاری با ایران را یکی از برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد و گفت: مشارکت و تعامل راهبردی با اتاق مشترک در این زمینه می‌تواند موانع موجود را تا حدود زیادی مرتفع کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها