|
کدخبر: 313351

قیمت گوجه / قیمت گوجه فرنگی / بازار میوه

علت افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار مشخص شد

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزایش قیمت گوجه فرنگی موقت و برآمده از بارندگی‌های جنوب کشور است، با این حال در شرایط کمبود کنونی اگر صادرات تداوم داشته باشد می‌تواند به گرانی این کالا دامن بزند.

اقتصاد علت افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار مشخص شد

درباره دلیل گرانی قیمت گوجه‌فرنگی، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران توضیحاتی داد. او اظهار کرد که هر ساله در فصل پاییز، قیمت گوجه‌فرنگی به دلیل تغییر فصل، افزایش می‌یابد. این امر به این دلیل است که در فصل گرما، صیفی‌جات از مناطق اطراف تهران به بازار مصرف ارسال می‌شوند. اما با نزدیک شدن به فصل سرما، صیفی‌جات از جنوب کشور به تهران وارد می‌شوند و این باعث افزایش قیمت گوجه‌فرنگی می‌شود.

وی افزود: اما آنچه اکنون سبب افزایش اخیر قیمت گوجه‌ فرنگی شده بارندگی در جنوب کشور بوده است، در پی بارندگی تولید و برداشت محصول سخت‌تر و ضایعات آن بیشتر می‌شود و این مسائل قیمت را افزایش می‌دهد.

کارگر تصریح کرد: این افزایش قیمت چندان تداوم نخواهد یافت و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پاسخ به اینکه صادرات به عراق می‌تواند سبب‌ساز افزایش قیمت شده باشد، اظهار کرد: تامین نیاز داخل در اولویت است، بنابراین اکنون که در داخل کشور با کمبود رو به‌رو هستیم، تداوم صادرات می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت‌ها داشته باشد.  

کارگر درباره آخرین قیمت کشف شده برای گوجه فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران گفت: آخرین قیمت عمده‌فروشی کشف شده گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار تهران ۲۵۰۰۰ هزار تومان در هر کیلو بود با این حال افزایش قیمت پس از بارندگی‌های جنوب بعد از این کشف قیمت اتفاق افتاده و با احتساب افزایش یادشده، قیمت کنونی گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار تهران ۳۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ تومان است.

گفتنی است مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران اخیرا از استمرار صادرات گوجه فرنگی به عراق خبر داده بود، این در حالی است که صادرات محصولات کشاورزی دیگر مانند خیار و پیاز از ایران به این کشور متوقف شده بود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها