|
کدخبر: 312991

قیمت گوجه فرنگی / قیمت خیار / بازار میوه و تره بار

نوسان قیمت در بازار میوه و تره بار / گوجه و خیار چند شد؟

قیمت برخی صیفی‌جات، به ویژه خیار و گوجه فرنگی، در سطح شهرها، در روزهای اخیر افزایش داشته است. اصل ماجرا چیست؟

اقتصاد نوسان قیمت در بازار میوه و تره بار / گوجه و خیار چند شد؟

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، درباره تأثیر بارندگی در روزهای اخیر بر بازار محصولات می‌گوید. او اعلام کرده است که به دلیل بارش باران در روزهای گذشته، امکان برداشت و عرضه محصولاتی مانند گوجه فرنگی و خیار از باغات وجود نداشته و این موضوع باعث نوسان قیمت در بازار شده است. اما خوشبختانه، با عرضه فراوان این نوع صیفی‌جات در بازار، قیمت‌ها به وضعیت متعادل قبلی بازگشته است.

او افزود: خوشبختانه این مشکل مرتفع شده و گوجه فرنگی و خیار تا ۵۰۰۰ تومان افت قیمت داشته است و در حال حاضر بار فراوان است و در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه را زیاد کردیم تا قیمت‌ها شکسته شود و به حالت قبل بازگردد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید و رشد ۱۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی ایران از رفع توقف صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی ایران به عراق خبر داد و از تلاش این اتحادیه برای تثبیت قیمت موز در بازار پرده برداشت و تاکید کرد: عرضه میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است و این افزایش شامل همه ۵۷ قلم کالایی‌است که در کشور تولید می‌شود.

او می‌گوید: قیمت‌ها در ثبات نسبی است اما کاهش عرضه موز به دلیل کاهش قیمت آنها در بازار داخل بود که به متضرر شدن واردکنندگان انجامید و گرانی موز به گرانی دیگر میوه‌ها و ارزانی آن به کاهش قیمت دیر اقلام می‌انجامد، به عبارت دیگر موز در تنظیم بازار اهمیت ۱۰۰ درصدی دارد.

این گزارش می‌افزاید: انار، خرمالو، انگور، سیب، پرتقال و نارنگی در بازار بسیار زیاد و با قیمت‌های مناسب تری نسبت به بقیه میوه‌ها عرضه می‌شوند، به گونه‌ای که میانگین قیمت انار در محدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و پرتقال و نارنگی هم محدوده ۲۰ هزار تومان است. البته می‌توان در مراکز عمده فروشی، با قیمت‌های مناسب تری هم خریداری کرد.

جدول

منبع: روزنامه همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها