|
کدخبر: 312813

قیمت گوجه فرنگی / قیمت خیار / بازار میوه و تره بار

گوجه امسال گران نشد / وضعیت قیمت میوه های وارداتی چگونه است؟

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش بارندگی، قیمت گوجه فرنگی و خیار به تعادل رسیده است.

اقتصاد گوجه امسال گران نشد / وضعیت قیمت میوه های وارداتی چگونه است؟

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان، اظهار داشت که با توجه به فراوانی عرضه گوجه فرنگی و خیار و کاهش بارندگی‌ها، بازار این محصولات به تعادل رسیده است.

او قیمت هر کیلو گوجه فرنگی را ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و خیار را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابر پیش بینی های قبلی با ازدیاد عرضه گوجه فرنگی و خیار از بوشهر، این محصولات به نرخ قبلی رسیده‌اند.

دارایی نژاد با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، گفت: نرخ کنونی هر کیلو نارنگی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال جنوب ۳۰  تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال شمال ۸ تا ۱۶ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، انگور بی دانه زرد و قرمز ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، انار ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، ازگیل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و خرمالو ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان از افزایش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش واردات، قیمت هر کیلو موز ۴ تا ۵ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۲۰۰ هزار تومان رشد داشته است. بر این اساس نرخ هر کیلو موز هندی ۵۵ هزار تومان، موز پاکستانی ۴۵ هزار تومان و موز اکوادور ۶۰ هزار تومان و همچنین هر کارتن آناناس یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می شود که قیمت تا پایان ماه تغییری نداشته باشد‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها