|
کدخبر: 313242

قیمت سکه/بازار سکه/قیمت طلا

قیمت روز سکه و طلا (۲۶ آبان)

همزمان با ثبات در بازار ارز، قیمت طلا و سکه هم ثابت ماند و بازار فلزات زرد هم فعلا راکد است.

اقتصاد قیمت روز سکه و طلا (۲۶ آبان)

قیمت طلا امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ به دو میلیون و ۴۲۴هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی ۲۸ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان بود و قیمت سکه بهار آزادی هم با کمی کاهش به ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله‌ شد و قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

روند بازار طلا و سکه در روزهای آتی چشم به بازار ارز دوخته است تا بر اساس آن حرکت کند. اگرچه در ماه های گذشته قیمت طلا کمتر تحت تاثیر دلار قرار گرفته و قیمت سکه بیشتر از نوسانات دلار تاثیر پذیرفته است.

 قیمت سکه نسبت به قیمت طلا تغییرات قابل توجه‌تری را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که سکه امامی چندین بار رفت و برگشت را بین دو کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی تجربه کرده است. در عین حال، قیمت دلار نیز نوسان محدودی بین کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی داشت. انس اما بعد از چندین روز که روندی نزولی را پشت سر گذاشت، اندکی افزایشی شد.

علی صادقین، کارشناس بازار مالی درباره آینده قیمت طلا و سکه گفت: علی صادقین کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به روند کاهشی قیمت طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با دلار دارد. با توجه به انتظار بازار برای گذر از تنش منطقه، بازار فلز زرد با قیمت دلار همراه شده و از تورم خط می‌گیرد.»

وی با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه گفت:«قیمت طلا و سکه تنها ۳۰ درصد، تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار دارد و این فراز و فرودهای دلار است که موجب تغییر کانال قیمت سکه شده است. در حال حاضر بازار فلز زرد به مسیر اصلی خود برگشته و تاثیر اخبار خنثی شده است. بنابراین انتظار افزایش یا کاهش شدید و معناداری در بازار وجود ندارد.»

عبداله مشکانی، کارشناس اقتصادی هم به حباب بالای سکه در بازار اشاره کرد و گفت: «قیمت‌‌ها در این بازار با قیمت دلار بالاتر معامله می‌شد و حباب سکه به شدت در بازار بزرگ بود.»

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته ربع سکه با دلار ۱۵۰ هزار تومانی هم معامله شد، خاطرنشان کرد: «سکه امامی با دلار ۹۰ هزار تومانی نیز معامله شد. بنابراین علت اصلی ریزش بیشتر قیمت سکه، حبابی است که تخلیه می‌شود. بخشی با قیمت دلار پایین می‌آید و بخشی نیز تخلیه حباب است.»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها