|
کدخبر: 311269

پیش بینی مهم از آینده بازار سکه + آخرین قیمت

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته تا مرز ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تمان پیشروی کرد؛ اما در معاملات پشت خطی شنبه‌شب با ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد.بازار سکه امامی در اولین روز هفته به دو دلیل با افزایش تقاضای خریداران روبرو شد. به دنبال افرایش تنش‌ها در نوار غزه، قیمت طلای جهانی و کانال شکنی قیمت دلار، سکه توانست باقدرت زیادی از سد مقاومتی ۳۰ میلیون تومان عبور کند و تا پله چهارم کانال مذکور بالا برود.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده بازار سکه + آخرین قیمت

با این‌ حال در نیمه دوم معاملات نقدی دیروز از سرعت افزایشی قیمت سکه کم شد و فلز گران‌بهای داخلی در نهایت در کف کانال ۳۰ میلیون تومان به کار خود پایان داد.

 گفتنی است در معاملات پشت خطی شنبه‌شب هم سکه به مسیر اصلاحی خود ادامه داد و تا پله نهم خاکریز ۲۹ میلیون تومان پایین آمد. فعالان بازار معتقدند تنش‌های غزه پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار سکه را سخت کرده و توصیه می‌کنند که به‌صورت هیجانی در موقعیت خریدوفروش فلز گران‌بهای داخلی قرار نگیرند.

 در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار می‌گویند که رشد قیمت سکه در اولین روز هفته هیجانی بوده و احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه دور از انتظار نیست.

 به عقیده این دسته در صورتی‌ که قیمت دلار و طلا مسیر کاهش را دنبال کند، بازار سکه هم وارد فاز اصلاح خواهد شد.

 تکنیکال کارها معتقدند که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 پیشکسوت‌های بازار می‌گویند سکه روز قبل کندل شوتینگ استار (ثاقب، ستاره دنباله‌دار، شهاب‌سنگ) را در معاملات روزانه ثبت کرد. کندل شوتینگ‌استار زمانی تشکیل می‌شود که در انتهای یک‌روند صعودی فروشندگانی منتظر افزایش قیمت و اصابت آن به مقاومت هستند و پس از افزایش قیمت و اصابت آن به مقاومت آن را تا نزدیکی قیمتی بازگشایی روز پایین می‌آورند. در چنین شرایطی اگر قیمت آغاز روز جاری پایین‌تر از بالاترین قیمت روز قبل باشد و قیمت پایانی سکه پایین‌تر از قیمت بسته‌شدن روز قبل باشد کندل شوتینگ‌استار به‌عنوان الگوی برگشتی تأییدشده و به معنای تغییر روند در تحلیل نمودار تکنیکال خواهد بود. به این ترتیب اگر روند قیمتی سکه امروز نزولی شود می‌تواند آن را تا حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در گام اول پایین بیاورد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها