|
کدخبر: 274968

اختصاصی گزارش نیوز؛

واکنش بورس به تجمعات اخیر

بورس در معاملات ۲ مهر ماه ۱۴۰۱ با ریزش سنگین ۲۷۰۵۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۱۲۸ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد واکنش بورس به تجمعات اخیر

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات آخرین روز هفته را با ریزش آغاز کرد و این حجم از ریزش در میانه بازار به بیش از ۱۱ هزار واحد هم رسید. نمادهای بورسی فارس، وپاسار، فولاد، فملی و وامید با تاثیر منفی ریزش شاخص کل را شدیدتر کردند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند نزولی شدت یافت تا با کاهش ۹۱۶۲ واحدی به ۳۸۶  هزار و ۵۱۵ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۲۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۹,۹۵۸,۲۶۴.۸۲۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۲۹,۳۵۶.۳۴۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۳۱۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز زاگرس، آریا، شراز، شاوان، صبا، شگویا و دی هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها