|
کدخبر: 312347 سارا سمیع شمس

خرید کالا / فروشگاه / خوراکی

فرق بین چیزی که می خریم با چیزی که نصیب مان می شود! / حقه یا ترفند؟

خرید کالایی که با تصورتان فرق دارد! تجربه عجیبی که شاید در بین خریداران بازار داخلی تکراری شده باشد. متاسفانه تولیدکنندگان توجه زیادی به مطابقت تصویر بسته‌بندی با محصول نهایی ندارند!

اقتصاد فرق بین چیزی که می خریم با چیزی که نصیب مان می شود! / حقه یا ترفند؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که چیزی که می‌خریم با چیزی که از آن انتظار داشتیم، زمین تا آسمان فرق داشته باشد. فرقی که اشتباه سهوی ما در امر خرید کردن به حساب نمی‌آید و بلکه ترفند و حتی شاید حقه تولید کننده یا فروشنده در امر تبلیغات باشد! با این حال چیزی که حائز اهمیت است این موضوع مهم است که شما وقت و هزینه برای خرید کالایی صرف می‌کنید اما رضایت شما را جلب نمی‌کند!

لیوان-خرید

به همین بهانه پایگاه خبری گسترش نیوز به بررسی مغایرت‌های موجود در خرید و فروش کالاهای متفاوت پرداخته است و به این موضوع پرداخته است که تبلیغات روی بسته‌بندی کالا چقدر در جهت رضایت‌مندی مشتری نقش دارد. با این گزارش همراه باشید.

فرق بین بستنی با عکس بستنی!

بستنی جزء جذاب‌ترین و پر طرفدار‌ترین خوراکی‌ها بین کوچک و بزرگ است. خوراکی شیرین و جذابی که تنوع بسیار بالایی در تولید دارد. تولید کننده‌ها از نظر تنوع طعم گرفته تا تنوع شکل در بازار رقابتی در حال رقابت با هم هستند و طبیعی است که برخی‌ها نسبت به بقیه محبوب‌تر و پرطرفدار‌تر باشند. با این حال بارها برایمان پیش آمده است که بعد از باز کردن بسته خوراکی و بعد از دیدن آن پشیمان شده ایم!

بستنی-عروسکی

می‌توان گفت در مورد خرید خوراکی همان قدر که طعم آن اهمیت دارد، قیافه ظاهری آن هم مهم است و مخصوصا در مورد کودکان این درجه اهمیت بالاتر هم می‌رود. تصاویری در فضای مجازی از چند سال قبل تا امروز در حال چرخش است که به موضوع تفاوت عکس با تفاوت واقعیت کالا تاکید دارد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید عکس بستنی‌ها هیچ ربطی به خود بستنی‌ها ندارد و انگار شما محصول دیگری را خریداری کرده اید! در صورتیکه در همه جای دنیا بیشترین سعی را در این زمینه داشتند که عکس کاملا مطابق با خود محصول باشد، چیزی که در محصولات داخلی ما کمتر به آن توجه شده است.

بستنی-خوراکی

 فرق بین عکس اینترنتی سفارش با بسته تحویلی!

نارضایتی در خرید به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود و موارد شدیدتر آن را می‌توانیم در خریدهای اینترنتی تجربه کنیم! خریدهایی که راه ارتباطی شما به امواج اینترنتی و دیدن چند تصویر و فیلم خلاصه می‌شود. هر چقدر هم در زندگی امروزی خریدهای آنلاین جایگاه مهم و ضروری خود را پیدا کرده باشند ولی باز هم هستند کسانی که در کسب و کار اینترنتی خود از حقه‌های متنوعی در جهت جذب مشتری استفاده می‌کنند. حقه‌هایی که در ادامه سبب نارضایتی مشتری می‌شود. در تصویر زیر یک نمونه خرید اینترنتی را مشاهده می‌کنید که تصویر بین آنچه سفارش شده است و آنچه به دست مشتری رسیده است، هیچ وجه شباهتی دیده نمی‌شود!

مبل

تفاوت بین اندازه کالای سفارش شده با کالای تحویل گرفته شده را اغلب کاربران مجازی به عنوان تصاویر فان از آن استفاده می‌کنند اما اگر این تجربه تکرار شود اصلا برای مشتری حس خوشایندی نیست! برای همین است که برخی همچنان به خرید سنتی و حضوری اعتقاد دارند و کمتر پیش می‌آید به سمت پیج‌های خرید و فروش اینترنتی می‌روند.

ترازو

تصویر بالا نمونه‌ای دیگر از سفارش‌های اینترنتی است که نه تنها از نظر رنگ روی بسته‌بندی متفاوت است، بلکه از نظر کاربردی بودن آن هم با ایراد فاحشی مواجه هستیم! ایرادی که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و اعداد مندرج در ترازو در محصول نهایی وجود ندارد!

راهکار کسب و کارهای آنلاین برای جذب مشتری

با تمام این اوصاف، همیشه هم وضع به همین منوال نیست و برخی کسب و کارهای اینترنتی از ابزارهای مختلفی برای جلب اعتماد مشتری استفاده می‌کنند. شرط عودت کالا در صورت نارضایتی از آن و یا شرط تعویض کالا از جمله مواردی است که تا درصد زیادی می‌تواند خیال شما را در مورد خرید اینترنتی راحت کند. برخی برای رضایتمندی بیشتر شرط استفاده یک هفتگی از کالا را هم ذکر می‌کنند و قید می‌شود که در صورتیکه رضایت نداشتید، امکان برگشت کالا وجود دارد. بنابراین با تنوعی که در بازار آنلاین خرید و فروش کالا وجود دارد و همچنان آسان‌تر بودن خرید آنلاین، افراد زیادی همچنان به این روش روی می‌آورند و با دانش بهتر در زمینه فناوری کمتر گول سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی را می‌خورند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها