|
کدخبر: 237720

وضعیت اضطراری در امریکا/ هجوم مردم به فروشگاه ها

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به دلیل پیش‌بینی وقوع توفان زمستانی، بار دیگر باعث هجوم مردم به سمت فروشگاه های مواد غذایی شد.

توفان زمستانی قدرتمندی که به سمت شمال شرقی آمریکا و ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا (بین نیوانگلند و جنوب آمریکا) در حرکت است، پروازهای بسیاری را در فرودگاه های این کشور زمین گیر کرده و باعث اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت شده است. گفته می شود در حال حاضر مقامات در ایالت های متاثر از توفان برای مقابله با کولاک، برف، قطعی احتمالی برق و رعد و برق آماده می شوند.

"خدمات هواشناسی ملی ایالات متحده آمریکا" دیروز جمعه اعلام کرد که پیش بینی می شود توفان ناشی از بادهای شمال شرقی، ایالت نیوانگلند و سایر بخش های شمال شرق کشور را فرا بگیرد. براساس گزارش این نهاد فدرال، یک "چرخند انفجاری" عصر جمعه در سواحل ایالت های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا رخ می دهد و منجر به ایجاد نوعی توفان معروف به "بمب چرخندی" می شود.

در پی پیش بینی این اداره و بیم از وقوع توفان شدید و بارش سنگین برف، بسیاری از مردم به سوی فروشگاه های مواد غذایی هجوم بردند و این در حالی است که پیشتر نیز گسترش سویه اومیکرون، فروشگاه های آمریکا را با کمبود تامین کالاهای اساسی مواجه کرده بود.  

دمات هواشناسی ملی آمریکا هشدار کولاک را برای جنوب ایالت دلاور، مرکز و شرق لانگ آیلند، جنوب شرقی کانکتیکات، تمام ایالت رود آیلند و مناطق دیگری از شرق ماساچوست اعلام کرده است. براساس پیش بینی این نهاد برف سنگین و بادهای شدید شرایط کولاک خطرناکی را در بخش هایی از سواحل میانه آتلانتیک و نیوانگلند ایجاد می کند.

هواشناسی همچنین اعلام کرده که شرق نیوانگلند احتمالا شاهد بارش سنگین برف به میزان ۲ تا ۴ اینچ (۵.۰۸ تا ۱۰.۱۶ سانتی متر) در ساعت باشد و ۱ تا ۲ فوت (۳۰ تا ۶۰.۹۶ سانتی متر) برف در منطقه خواهد بارید.

همزمان فرمانداران نیویورک، نیوجرسی، کانکتیکات، رود آیلند، ویرجینیا و دلاور وضعیت اضطراری اعلام کرده اند و فرماندار مریلند، به گارد ملی دستور داده تا ۱۲۵ سرباز را برای وضعیت کولاک در حالت آماده باش قرار دهد.  

گزارش ها حاکی از آن است که تاکنون فرودگاه های نیویورک، نیوآرک (بزرگترین شهر نیوجرسی) و بوستون هم ۹۰ درصد پروازهای روز شنبه خود را به دلیل بدی شرایط آب و هوا لغو کرده اند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها