|
کدخبر: 312263

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین

بیت کوین در دوراهی افزایش یا کاهش قیمت / وضعیت مبهم بازار ارزهای دیجیتال

طی دو هفته گذشته، قیمت بیت کوین برای حفظ یک حرکت صعودی پایدار تلاش کرده، اما معامله‌گران شاهد فشار بالای عرضه در سطح ۳۶ هزار دلار هستند. کندل‌های روزانه با بدنه کوتاه و فتیله‌های بلند، نشان‌دهنده احساسات نامطمئن در بازار ارزهای دیجیتال است. اما آیا این بلاتکلیفی قیمت بیت کوین را به سمت اصلاح دیگری سوق خواهد داد؟

اقتصاد بیت کوین در دوراهی افزایش یا کاهش قیمت / وضعیت مبهم بازار ارزهای دیجیتال

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز در یک کانال افزایشی در نوسان است که با دو خط روند صعودی به عنوان مقاومت و حمایت، مشخص شده است. اگر قیمت به زیر خط روند حمایتی کانال سقوط کند، چنین الگویی معمولاً ریسک روند نزولی را افزایش می‌دهد. از طرفی، مقاومت این ساختار با مقاومت یک الگوی کنج تقریبا مطابقت دارد که چالش بیشتری را برای بیت کوین ایجاد می‌کند.

تحلیل امروز بیت کوین (۱۵ آبان ۱۴۰۲)اگر قیمت بیت کوین از مرز پایینی کانال کاهش یابد، ممکن است شاهد افت آن به سمت سطح ۳۲ هزار دلار باشیم. علاوه بر این، در چارچوب گسترده‌تر الگوی کنج، یک اصلاح شدیدتر می‌تواند منجر به کاهش قیمت به منطقه ۲۹ هزار تا ۲۸ هزار دلار شود.

با وجود این شاخص‌های نزولی، روند فعلی بازار یک روند صعودی است. در واقع، مرحله تثبیت فعلی می‌تواند زمینه را برای تجدید انرژی صعودی فراهم کند. اگر قیمت بیت کوین بتواند به بالای کانال برسد، سناریوی نزولی باطل خواهد شد که به طور بالقوه، نشان‌دهنده یک رالی صعودی در آینده است. بریک آوت از مقاومت الگوی کنج می‌تواند بیت کوین را به سمت هدف بلندپروازانه ۴۷ هزار دلار سوق دهد.

شاخص جهت‌دار میانگین: شیب روزانه ADX که به بالای ۶۳ درصد رسیده، نشان می‌دهد که خریداران خسته شده‌اند و برای احیای فشار خرید، به عقب‌نشینی یا تثبیت قیمت نیاز است.

میانگین متحرک نمایی (EMA): شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه در حدود ۳۲،۳۰۰ دلار، می‌تواند به عنوان حمایتی برای خریداران عمل کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها