|
کدخبر: 312115

بورس / بازار سرمایه / وضعیت بورس

پافشاری بورس بر صعود / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۷۵۳۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۶ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد پافشاری بورس بر صعود / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه بازار

بورس امروز شاهد رشد چشمگیر گسترش نفت و گاز پارسیان در بین نمادهای رنگ سبز بورسی بود و شاخص کل بورس در پایان معاملات با رشد خوبی به معاملات امروز بورس خاتمه داد.

معاملات روز یکشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۹ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی وغدیر، پارسان، شپدیس، فارس، کگل، اخابر و شیراز تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۴ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۵۹۱۵ واحدی به ۶۷۸ هزار و ۹۲۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۰۳۹,۶۵۲.۰۲۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۶,۹۷۱.۹۷۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۸۱۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، وسپهر، آریا، دماوند، شگویا، غصینو و تجلی هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۴ آبان ۱۴۰۲

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار از پذیرش اولین طرح در محیط آزمون بازار سرمایه (سندباکس) خبرداد.

وزارت انرژی آمریکا از بازگشت ایران به جایگاه سوم اوپک با کنار زدن امارات و تولید ۲.۹۳ میلیون بشکه در روز نفت در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ خبر داد.

رئیس سندیکای آلومینیوم: تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی، جلوگیری از خام فروشی و صادرات قبل از تامین نیاز داخل به منظور رفع التهابات بازار از جمله برنامه‌های سندیکا در شش ماهه دوم سال است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران در برنامه هفتم توسعه سالانه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن خواهد بود.

لزوم توجه به بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است دولت و مجلس بیش از پیش و به صورت مشخص برای رشد بورس و بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی و اقدام کنند و نظارت‌های خود را نسبت به آن افزایش دهند.

انتشار نتایج نخستین نظرسنجی در خصوص عملکرد حوزه «نظارت بر بازار» سازمان بورس

 یک نظرسنجی به درخواست مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و توسط «مرکز افکارسنجی سرمایه» پیرامون عملکرد حوزه نظارت بر بازار انجام پذیرفت.

یک جامعه آماری ۱۰۷ نفری این پرسشنامه را به طور کامل تکمیل کردند که در این نظرسنجی، عملکرد ناظر بازار در ۹ حوزه نظارتی مطابق جدول فوق مورد پرسش واقع شد.

حمایت از صنایع، سودآوری، افزایش تولید و کاهش تورم را به دنبال دارد

شهرام صفوی، مدیرعامل سبدگردان مانی، گفت: حمایت از صنایع نه تنها باعث سودآوری و افزایش تولید می‌شود بلکه اثرات کاهنده‌ای بر روی تورم داشته و به رشد اقتصادی کمک می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها