|
کدخبر: 311970

بازار خودرو/ شورای رقابت/ قیمت خودرو

وزیر صمت آب پاکی را بر روی دست بازار خودرو ریخت/ فیلم

وزیر صمت با تاکید بر اینکه تولید و تجارت یک زنجیره به هم پیوسته بوده و از هم جدا نیستند، ادامه داد: برای مقابله با ناترازی و انحصار در بازار، نظارت بر تنظیم بازار کار مهم و واجبی است.

اقتصاد

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، علیرضا شاهمیرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، «حسین فرهیدزاده» رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی، «غلامرضا مهدوی» دبیر هیات عالی نظارت، «مجتبی صفایی» رئیس اتاق اصناف ایران، هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و اتاق اصناف تهران، روسای اتحادیه های صنفی تهران، «بهنام نیک‌منش» معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران و مدیران بازرسی و بازرسان اتاق اصناف تهران و اتحادیه‌های تهران و فعالان این حوزه حضور داشتند.

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رویداد با اشاره به اینکه موضوع مطرح شده در تبصره «ش» ماده ۳۷ در خصوص بازرسی از اصناف باید به خوبی تدوین شده تا برداشت صحیحی از آن صورت گیرد زیرا این قانون در راستای صیانت از اصناف وضع شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر اصناف شکل گرفته اما برخی سودجویان به دنبال تخریب آنها هستند که باید حواس بازرسان به این افراد باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در 11 سال گذشته از کلمه «تولید» در شعار سال استفاده کردند که این نشان‌دهنده تاکید ایشان بر لزوم توجه هرچه بیشتر به موضوعات اقتصادی و تولیدی است، افزود: بی‌انضباطی در بازار باید کنترل شود که در برخی موارد موجب مدیریت نرخ‌ها و افزایش تورم شده و انگیزه تولید را از بین می‌برد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه تولید و تجارت یک زنجیره به هم پیوسته بوده و از هم جدا نیستند، ادامه داد: برای مقابله با ناترازی و انحصار در بازار، نظارت بر تنظیم بازار کار مهم و واجبی است.

علی آبادی اظهار کرد: بیش از سه میلیون واحد صنفی در قالب ۲۸۰۰ رسته صنفی در کشور فعال هستند. همچنین هشت میلیون نفر در واحدهای صنفی شاغل هستند که می‌توان گفت با اعضای خانواده‌شان در حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف در کشور دو کار مهم انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: اصناف از یکسو به‌شدت در تولید شغل فعال بوده و نقش کلیدی دارند و از سوی دیگر پرتاثیرترین و مهمترین نقش را در اقتصاد کشور دارند؛ در مجموع می‌توان گفت که اصناف محرک تولید هستند.

وزیر صمت با اشاره به این مساله که تولید را می‌توان به سه بخش نوآوری، اجرای تولید و بازار (مارکتینگ) تقسیم کرد، اطهار داشت: برای توسعه و رونق تولید باید بازار را توسعه داد، و با توجه به اینکه 17 درصد از GDP (تولید ناخالص) کشور دست اصناف بوده و به شدت گستره جغرافیایی آنها وسیع می باشد، باید برای رشد و پیشرفت اصناف در تمامی ابعاد برنامه داشته باشیم.

علی آبادی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مکرر بر واگذاری کار مردم به خود مردم تاکید دارند و رئیس جمهور هم بارها اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های اصناف را به خود‌شان واگذار کنید، خاطرنشان کرد: نظام برای اصناف جایگاه ویژه‌ای قائل است و مطلقا این جایگاه با جایگاه دیگران قابل مقایسه نیست.

وی افزود: مطمئن هستم که برای حفظ ثبات اقتصاد کشور، اصناف تاثیر بسیار دارند و امروز کشور بیش از هرچیزی به اصناف نیاز دارد اما عده‌ای تلاش می‌کنند تا از تکانه‌های موقتی، سودهای بزرگ کسب کرده و برای مردم کشور ناراحتی ایجاد کنند که سودهای آنها سالم و پاکی نیست.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه اصناف برای کنترل تکانه‌های ناشی از حوادث کوتاه مدت باید ورود نموده و با این بی‌تقوایی‌ها مقابله کنند، افزود: باید با استفاده از روش‌های مناسب، احساس امنیت را در مردم ایجاد کنیم؛ البته در سامانه‌های جدید وزارت صمت، همه چیز دست مردم است زیرا آنها می‌توانند با استفاده از سامانه 124 و اپلیکیشن‌های دیگر، گران‌فروشی‌ها و مشکلات دیگر موجود در بازار را اعلام کنند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین در کنار این سامانه‌ها، سکوهای اتوماتیک هم راه‌اندازی می‌شود تا با خطاهایی که از چشم مردم دور مانده است، برخورد شود؛ زیرساخت‌هایی که امروز ایجاد می‌شود، در صحیح بودن اطلاعات و برخود سریع در محل با متخلفان، به ناظران کمک می‌کند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه بازرسان اصناف، ناظران حاکمیت و مردم هستند که با تمام توان پشت سر آنها هستیم، گفت: بسیار امیدوارم که این اقدامات، آرامش را به جامعه و خانواده‌ها باز می‌گرداند. ما هم کنار همه اصناف هستیم تا برای مردم کشورمان که شایسته بهترین‌ها هستند، آرامش و رفاه بیشتری فراهم کنیم.

منبع: نود اقتصادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها