|
کدخبر: 294272

اظهارنظر عجیب وزیر غائب صمت درباره قیمت کالاها

معاون وزیر صمت گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حرکتش در جهت ایجاد تعادل بین مصرف کننده در حوزه بازرسی و در مباحث تولیدکننده در بخش نظارت است.

اقتصاد اظهارنظر عجیب وزیر غائب صمت درباره قیمت کالاها

حسین فرهیدزاده، معاون وزیر صمت گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حرکتش در جهت ایجاد تعادل بین مصرف کننده در حوزه بازرسی و در مباحث تولیدکننده در بخش نظارت است.

وی ادامه داد: اولویت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ناظر بر حمایت از مصرف کننده است تا تولیدکنندگان بتوانند کالای با کیفیت و با قیمت منصفانه عرضه کنند.

معاون وزیر صمت بیان کرد: یکی از بهترین راهکارها در زمینه افزایش تولید، کنترل و مهار تورم است لذا توسعه، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روش‌های عملی، به‌روز و استراتژیک است تا بتوانیم تولید صنعت و اقتصاد کشور را به پویایی برسانیم.

معاون وزیر صمت: هوشمندسازی در کنترل بازار ضرورت دارد

فرهیدزاده در خصوص رضایت مشتری و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارکرد: رضایت مشتری در دنیا جزو لاینفک امتیاز یک واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی است که دراین زمینه مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی و تداوم آموزش در مجموعه های تولیدی و خدمات رسان بسیار اهمیت دارد.

صنوف، بازار و فروشگاه‌ها به صورت مستمر رصد و بازرسی می‌شوند

رییس سازمان صمت فارس هم با اشاره به اینکه علاوه بر صنوف و بازار فروشگاه‌ها به صورت مستمر رصد و بازرسی می‌شوند، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد بیش از ۱۴۲ هزار بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شده است که بیش از ۱۳هزار پرونده تخلف در خصوص عناوین احتکار، عدم درج قیمت و گرانفروشی برای واحدهای صنفی خاطی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد، این درحالی است که در بخش قاچاق کالا و ارز تعداد بیش از ۹ هزار بازرسی با ۱۴۹ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

حمید رضا ایزدی با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد سیستمی فرایندهای تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه ها، افزود: اقدامات نظارتی این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاه های نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم عزیز هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار، عدم عرضه کالا و خدمات، کم‌فروشی و غیره را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند تا همکاران بازرس ما در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

تجلیل و اهدا لوح و تندیس به چند واحد حمایت از مصرف کننده

بر اساس این گزارش مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت و هیات همراه پنجشنبه ۲۱اردیبهشت ماه به منظور بررسی وضعیت و نظارت بازار در جهت تامین، تولید و توزیع ،کالا و خدمات ، موضوعات قاچاق کالا و ارز، مباحث آموزشی ، کنترل و بازرسی و تنظیم بازار در راستای استراتژی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان به شیراز سفر کرد.

وی ضمن جلسه با معاونان اداره کل صمت فارس و جلسه با هیات رییسه اتاق اصناف استان لوح و تندیس واحد برتر حمایت از مصرف کننده را به مدیران هتل بزرگ شیراز و مجموعه هفت خوان اهدا کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها