|
کدخبر: 311867

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در بازار

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با وجود کاهش قیمت انس جهانی، نوسان ارزی باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد پیش‌بینی کرد در شرایط کنونی قیمت‌ها با همین روند ثبات نسبی داشته باشد.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در بازار

هفته پر نوسان طلا و سکه با افزایش قیمت ها به پایان رسید. تحولات سیاسی منطقه همچنان عامل اصلی تغییرات این روزهای بازارها شده است و در روزهای مختلف با توجه به اخبار روز شاهد تغییرات قیمتی در سکه و طلا بودیم.

نگاهی کلی به تغییرات قیمت طلا و سکه در هفته اخیر نشان می‌دهد هر گرم طلای ۱۸ عیار که صبح روز شنبه ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار تومان بود در پایان روز کاری پنج شنبه ۱۱ آبان به ۲ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید قیمت سکه تمام نیز از ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در روز شنبه به ۲۹ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان رسید.

در همین رابطه نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت بازار را مساعد عنوان کرد و اظهار داشت: در طول این هفته پس از روز شنبه آرامش نسبی به بازار بازگشت، قیمت ها ثبات نسبی داشت اما مجددا روز چهارشنبه و پنج شنبه علی رغم اینکه در بازارهای جهانی قیمت انس کاهش یافت اما نوسان ارزی باعث شد اندکی قیمت طلا وسکه  افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در دو روز پایانی هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت سکه تمام حدود ۴۰۰ هزار تومان گران شد قیمت نیم سکه و ربع نیز هر کدام ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشتند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نوسان ارزی و انس جهانی به یکدیگر مرتبط هستند، گفت: عرضه و تقاضا نیز روی قیمت ها اثر می گذارد اما در روزهای اخیر با وجود اینکه تغییری در تقاضا نبود و بازار التهاب نداشت اما نوسان نرخ ارز باعث شد تغییرات بازار داخلی متفاوت تر از قیمت جهانی باشد.

به گفته بذرافشان بازار کنونی طلا و سکه الهتاب ندارد و رفتارهای هیجانی در بازار مشاهده نشده است، وی اضافه کرد: به دلیل جنگ اسرائیل و فلسطین و تاثیرات آن روی قیمت، افزایش تقاضا رخ نداد، این بر خلاف رویه سال‌های قبل بود به همین بازار ملتهب نشد. قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و انس جهانی تغییراتی دارد اما شرایط حاد نیست ثبات قیمت ها هم با توجه به شرایط موجود خوب است بنابراین مردم منتظر افزایش یا کاهش قیمت ها نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی قیمت‌ها را در این شرایط سخت دانست و اظهار داشت: برای پیش بینی باید ببینیم از ابتدای هفته بازارهای جهانی و تحولات سیاسی به کدام سمت حرکت می کند و نرخ ارز چه تغییراتی دارد به طور کلی با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد نوسان چشمگیری در بازار نباشد اما برای پیش بینی زود است و باید منتظر اتفاقات باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تقاضای سکه و طلا چقدر کاهش یافته است نیز گفت: تقاضای مصنوعات طلا از ابتدای سال کمتر شده است نگاه مردم به خرید طلا و سکه به عنوان یک کالای سرمایه گذاری است به همین علت مانند گذشته روی مصنوعات طلا سرمایه گذاری نمی‌کنند و بیشتر تقاضا برای خرید طلای دست دوم، آب شده و سکه است.

بذرافشان در پایان گفت: بارها گفته شده که مردم از خرید طلای دست دوم اجتناب کنند این طلاها فاقد کد استاندارد هستند و اگر عیار آن دچار اشکال باشد به هیچ عنوان قابل پیگیری نیست مصنوعات طلای بازار اجرت حداقل و حداکثری دارد و مردم می‌توانند برای سرمایه گذاری طلای کم اجرت خرید کنند که هم از تولید حمایت کرده و هم به عنوان یک زینت استفاده کنند و دراز مدت نیز یک سرمایه امن خواهند داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها