|
کدخبر: 311804

سرمایه گذاران در انتظار تایید ETF بیت کوین / افزایش قیمت در راه است؟

سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر تایید ETF بیت کوین اسپات هستند که انتظار می‌رود موج جدیدی از تقاضای نهادی را در این ارز دیجیتال برانگیزد.

اقتصاد سرمایه گذاران در انتظار تایید ETF بیت کوین / افزایش قیمت در راه است؟

در حالی که برآورد جریان نقدی بالقوه برای ETF بیت کوین همچنان موضوع بحث بازار است، پیش بینی‌ها از ۳ میلیارد دلار در روز اول تا ۵۵ میلیارد دلار در یک بازه زمانی پنج ساله متغیرهستند. دیو مازا، مدیر ارشد استراتژی در Roundhill Investments با ترسیم بازار طلا، به این رسانه گفت که تأیید ETF این ارز دیجیتال پتانسیل تغییر چشم‌انداز بازار بیت کوین را دارد.

براساس گزارش روز سه‌شنبه رویترز، چندین غول سرمایه‌گذاری برجسته، از جمله BlackRock و Fidelity و همچنین شرکت‌های متمرکز بر رمزارز مانند Grayscale، درخواست‌هایی را برای ETF بیت کوین ارسال کرده‌اند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال حاضر هشت تا ده پرونده را برای محصولات جدید بیت کوین بررسی می‌کند، اگرچه جزئیات مربوط به زمان تصمیم گیری هنوز نامشخص است. در همین حال برخی شرکت‌ها همچنان به بیت کوین بدبین هستند. جورج گاگلیاردی، مشاور سرمایه‌گذاری در مدیریت ثروت Coromandel در لکسینگتون ماساچوست، گفت: «هیچ پنی از پول مشتریان من به این به اصطلاح سرمایه‌گذاری‌های نادرست راه پیدا نمی‌کند.»

خوش‌بینی پیرامون راه‌اندازی ETF بیت‌کوین به رشد اخیر در بازارهای کریپتو دامن زده است. در هفته گذشته شاهد آن بودیم که قیمت این ارز دیجیتال پرچمدار، به ۳۵ هزار و ۱۹۸دلار رسید که بالاترین سطح از تاریخ می ۲۰۲۲ است.

با این حال، برآورد تقاضا برای ETF به دلیل طیف متنوعی از معیارهای مورد استفاده توسط سرمایه‌گذاران و تحلیلگران چالش‌برانگیز است. شرکت رمزنگاری NYDIG تقاضا برای ETF بیت کوین را تقریباً ۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

محاسبه تقاضا شامل مقایسه اندازه بازارهای ETF طلا و بیت کوین و نوسانات نسبی آنها است. با این حال، تاد سون استراتژیست مطرح در Strategas Securities، دشواری در پیش‌بینی دقیق سطح تقاضا برای این صندوق جدید را تصدیق می‌کند.

ETFهای بیت کوین که با قراردادهای آتی گره خورده‌اند، دقیقا حرکت قیمت را دنبال نمی‌کنند و هزینه‌های مربوط به چرخش قراردادهای آتی می‌تواند بازده آن‌ها را کم کرده و جذابیت را برای سرمایه‌گذاران کاهش دهد.

استیون مک‌کلورگ، رئیس سرمایه‌گذاری Valkyrie Funds، که برای ETF بیت‌کوین درخواست داده است، پیشنهاد می‌کند که یکی از راه‌های اندازه‌گیری تقاضا، تجزیه و تحلیل اندازه Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) است. به گفته McClurg، ارزش بازار فعلی GBTC، که ۳.۲ میلیارد دلار است، می‌تواند تقاضای اولیه برای صندوق جدید بیت کوین را نشان دهد.

طرفداران بر این باورند که مشاوران مالی، صندوق‌های بازنشستگی و سایر مدیران که مجموعا حدود ۴۶.۵ تریلیون دلار را مدیریت می‌کنند، می‌توانند منبع قابل توجهی برای محاسبه تقاضای ETF بیت کوین باشند.

متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در VanEck، که دارای یک ETF بیت‌کوین در انتظار تایید SEC است، پیش‌بینی می‌کند که اگر بلک راک وارد بازار شود، درصدی از خانه‌ها و مشاوران مالی این صندوق را به پلتفرم‌های خود اضافه کنند. متیو هوگان، مدیرعامل Bitwise Investments، پیش‌بینی می‌کند که ETF‌های اسپات بیت‌کوین در پنج سال اول ۵۵ میلیارد دلار جذب خواهند کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها