|
کدخبر: 311580

حقایق عجیب و غریب درباره قیمت قارچ

دبیر انجمن پرورش‌دهندگان قارچ، اعلام کرد که روزانه ۶۰۰ تن قارچ در سراسر کشور توزیع می‌شود. وی تصریح کرد که با افزایش تولید قارچ در فصل سرما، انتظار می‌رود که حداقل ۱۰۰ هزار تن افزایش در میزان عرضه محصول از اواسط ماه آبان به بعد رخ دهد.

اقتصاد حقایق عجیب و غریب درباره قیمت قارچ

نیما باغبانی، دبیر انجمن پرورش‌دهندگان قارچ، اعلام کرد که روزانه ۶۰۰ تن قارچ در سراسر کشور توزیع می‌شود. وی تصریح کرد که با افزایش تولید قارچ در فصل سرما، انتظار می‌رود که حداقل ۱۰۰ هزار تن افزایش در میزان عرضه محصول از اواسط ماه آبان به بعد رخ دهد. همچنین، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تولید قارچ تا پایان سال به میزان ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

باغبانی ادامه داد: با توجه به نرخ کنونی قارچ سرمزرعه، حداکثر هر کیلو قارچ در خرده فروشی ها بسته به کیفیت و مناطق مختلف با قیمت ۹۵ تا ۱۱۰ هزار تومان باید عرضه شود.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با بیان اینکه خرید قارچ از سوی کشورهای عراق، قطر، امارات و کویت در حال انجام است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با صادرات ماهانه ۳ تا ۴ هزار تن قارچ از ماه آینده بتوانیم تا پایان سال رقمی بالغ بر ۱۲ تا ۱۷ هزار تن و حتی ۲۰ هزار تن صادرات به بازارهای هدف داشته باشیم.

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها