|
کدخبر: 311046

کلاهبرداری ۷۰ میلیاردی رمزارزی در تهران

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری کلاهبردار ۷۰ میلیارد ریالی رمزارز خبر داد.

اقتصاد کلاهبرداری ۷۰ میلیاردی رمزارزی در تهران

سرهنگ سید نظام موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتای غرب استان تهران و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی ‌ارز دیجیتال از آنان به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره حضور شاکیان در مقر انتظامی گفت: شکات در اظهارات خود به ماموران پلیس فتا گفتند که به تازگی در یکی از سایت‌ها با آگهی آموزش و سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها و چندین برابر کردن سرمایه‌های خود در مدت کوتاه از سوی افرادی با هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا به آنها، غافل از نیت شوم این مجرمان، برای خرید رمز ارز، مبالغی را به حساب آنان واریز کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با بیان اینکه در مجموع شکات در حدود ۷۰ میلیارد ریال به حساب کلاهبرداران واریز کرده بودند، گفت: کلاهبرداران پس از دریافت وجه دیگر پاسخگوی شکات نبودند و همین موضوع نیز سبب شکایت مالباختگان شده بود.

موسوی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای غرب استان تهران با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، سه کلاهبردار را که در خارج از کشور ساکن بودند مورد شناسایی قرار دادند، گفت:‌ تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران متوجه شدند که یکی از متهمان به تازگی به منزل پدری خود در محدوده صادقیه تهران رفته است. در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و ماموران در عملیاتی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه این پرونده تاکنون هفت شاکی داشته است، گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتراف کرد و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد. برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و او برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات برای دستگیری دو هم‌دست دیگر متهم نیز ادامه دارد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها