|
کدخبر: 305833

جزییات سرقت ۴۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از پلتفرم شرط‌بندی رپر معروف!

کارشناسان امنیت بلاکچین امروز گفتند که پلتفرم شرط‌بندی رمزارزی محبوب Stake مورد سوء‌استفاده قرار گرفته و حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه از دست داده است.

اقتصاد جزییات سرقت ۴۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از پلتفرم شرط‌بندی رپر معروف!

شرکت امنیتی Cyvers برای اولین بار در توییتر اعلام کرد که این پلتفرم شرط‌بندی که از طرف رپر معروف، Drake، حمایت می‌شود، صبح دوشنبه به وقت شرقی، معاملات غیرمعمول با حدود ۱۶ میلیون دلار اتریوم، تتر، USD Coin و DAI را تجربه کرد. به گفته کارآگاه معروف بازار رمزارز با نام مستعار ZachXBT، مقدار ۲۵ میلیون دلار دیگر نیز از زنجیره هوشمند بایننس و پالیگان تخلیه شد.

شرکت امنیت بلاکچین Peckshield در ابتدا گفت که اگر این پلتفرم در حال تعمیر و نگهداری نبوده نباشد، نقل و انتقالات آن “مشکوک” به نظر می‌رسد. با این حال، ساعاتی بعد، Stake تأیید کرد که نقل و انتقالات کیف پول “غیرمجاز” بوده است؛ به این معنی که شخصی به کیف پول شرکت دسترسی پیدا کرده و وجوه را منتقل کرده است.

این شرکت در توییتی نوشت:  سه ساعت پیش، [تراکنش‌های] غیرمجاز از کیف‌پول‌های داغ ETH/BSC شرکت Stake انجام شد. ما در حال بررسی هستیم و به محض ایمن‌سازی کامل، کیف‌پول‌ها را بازمی‌گردانیم.

وی افزود: وجوه کاربران ایمن است.

کیف پول داغ، یک کیف پول دارایی دیجیتال است که به اینترنت متصل است. چنین کیف‌پول‌هایی در برابر هک‌ها و سایر سوءاستفاده‌ها آسیب‌پذیر هستند.

شرکت امنیتی Cyvers آدرسی را در توییتر منتشر کرد که رمزارز را دریافت کرده و اشاره کرد که استیبل‌کوین‌هایی که Stake را ترک کرده بودند، سپس به اتریوم، دومین دارایی بزرگ دیجیتال تبدیل شدند.

شرکت Stake در سال ۲۰۱۷ توسط میلیاردر استرالیایی Ed Craven راه‌اندازی و توسط تعدادی از افراد مشهور، به ویژه رپر معروف Drake تأیید شده است. طبق گزارش فایننشال تایمز، این خواننده رپ در سال ۲۰۲۲ قراردادی ۱۰۰ میلیون دلاری با Stake امضا کرد.

این روزنامه با استناد به حساب‌های این شرکت، درآمد ناخالص بازی را در سال گذشته، حدود ۲٫۶ میلیارد دلار گزارش کرد که Stake را به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های شرط‌بندی در جهان تبدیل می‌کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها