|
کدخبر: 309633

قلب تجلی در جانجا می‌تپد

شرکت پروژه محور تجلی با حضور در کنسرسیوم معدن جانجا و در اختیار گرفتم سهمی ۴۰ درصدی در مزایده فاز یک، به نحوی براساس نقشه راه تدوین شده در حرکت است که می‌تواند پیش از زمان بندی مشخص شده، از مرحله کنسانتره سازی بهره برداری کند. درواقع توانمندی تجلی توانسته سرعت اجرای کار را افزایش دهد.

اقتصاد قلب تجلی در جانجا می‌تپد

شرکت پروژه محور تجلی با حضور در کنسرسیوم معدن جانجا و در اختیار گرفتم سهمی ۴۰  درصدی در مزایده  فاز یک، به نحوی براساس نقشه راه تدوین شده در حرکت است که می‌تواند پیش از زمان بندی مشخص شده، از مرحله کنسانتره سازی بهره برداری کند. درواقع توانمندی تجلی توانسته سرعت اجرای کار را افزایش دهد.

تیتر20- نگاهی به بازار سال های آتی کامودیتی ها نشان می دهد، مس از اقبال بسیاری برخوردار است و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند با سوددهی بسیاری همراه باشد. این در حالی است که پرچمداری صنعت مس کشور در دست شرکت ملی مس ایران است و بخش خصوصی در سال های اخیر تلاش کرده تا با حضوری بیشتری در این عرصه میزان بهره برداری از ذخایر مس کشور را افزایش دهد.

این در حالی است که ایران برروی کمربند مس- طلا قرار دارد و دارای ظرفیت های بسیاری در این حوزه است که با کمی برنامه ریزی و سرمایه گذاری می تواند از فرصت پیش رو بیشتری بهره برداری را داشته باشد. در همین زمینه شرکت تجلی از زیرمجموعه های شرکت توسعه معادن وفلزات (ومعادن) برای بهره برداری از ذخایر مس جانجا در شرق کشور وارد میدان شد.

بهره برداری از معدن جانجا با تشکیل کنسرسیوم با حضور ومعادن، گل گهر، چادرملو، گهر زمین، توسعه صنایع و معادن غدیر و شرکت تجلی در دستور کار قرار گرفت. اما آن طور که پیداست رهبری اصلی این پروژه در دست تجلی است و این مجموعه توانست براساس زمان بندی صورت گرفته اقدامات لازم را پیش ببرد.

این معدن دارای بیش از 100  میلیون تن ذخیره قطعی است که بهره برداری از آن علاوه بر نقش آفرینی پررنگ می تواند در توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه نیز بسیار موثر باشد. بهره برداری از این معدن منجر به اشتغالزایی در شرق کشور خواهد شد.

تجلی در تلاش است تا بهره برداری از این پروژه در زمان مشخص انجام شود، اما حال این طور که آمارها نشان می دهد، می تواند بهره برداری از فاز نخست و تولید کنسانتره زودتر از زمان پیش بینی شده انجام شود.

این پروژه در مرحله اول 3 فاز معدنکاری و باطله‌برداری دارد که فاز اول آن 20میلیون تن است، البته تجلی در مزایده فاز نخست برنده و 40 درصد از کار را از آن خود کرده است. در ادامه و درفازهای 2 و 3 میزان باطله‌ برداری تا حدود 60-70میلیون تن خواهد رسید.

سهم 40 درصدی تجلی در این فاز به معنای درآمدزایی این شرکت از حضور در فاز باطله برداری است. طبق زمانبندی مشخص شده، بهره برداری کامل از جانجا در 1406  انجام می شود اما تجلی اعلام کرده است هر زمان به ماده معدنی دست پیدا کند آماده تولید کنسانتره خواهد بود.

این موضوع بدان معنا است که تجلی آماده راه اندازی واحد کنسانتره سازی است و می تواند زودتر از 1406 کار را در مرحله تولید آغاز کند. تجلی به سهامداران خود ثابت کرده است که سنجیده و کارشناسی شده وارد پروژه ها و سرمایه گذاری می شود و این موضوع می تواند وزنه تجلی را در بین سایر فعالان بخش خصوصی سنگین تر کند. همانطور که اگر نگاهی به پروژه های مهم داشته باشیم خواهیم دید تجلی در بیشتر پروژه ها حضور داشته و سرمایه گذاری کرده است.

حال ذخایر مس شرق کشور به همت تجلی به بهره برداری می رسد و می تواند جایگاه ایران در میزان ذخایر و تولید مس را تغییر دهد. از سویی دیگر فعالیت های این شرکت می تواند بر میزان ضایت سهامداران بیافزاید و به روند تامین سرمایه برای سایر طرح ها نیزسرعت دهد.

منبع: تجلی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها