|
کدخبر: 308758

خبر مهم برای بورس بازان

پیش بینی بورس امروز / سه سیگنال جذاب برای سهامداران

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه بورس تهران برای دومین روز متوالی صعود کرد.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز / سه سیگنال جذاب برای سهامداران

برای پیش بینی بورس در اولین روز هفته باید نگاهی به روند هفته گذشته بازار داشته باشیم. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل و شاخص هم وزن رشد داشتند.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۸۲ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۳۳۳ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید)، شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) و شرکت حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت تولیدی و خرمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فلامی (شرکت لامیران)، خرینگ (شرکت رینگ سازی مشهد) و ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت نفت پاسارگاد (شپاس) و شرکت بیمه معلم (ومعلم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۶۵ نماد صف خرید داشتند و ۴۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۷ درصدی به ۳۴۴ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص‌ها از ابتدا روند صعودی داشتند و در یک ساعت پایانی این روند متوقف شد و عرضه رشد کرد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۴۵ میلیارد تومان بودیم. نماد ثفارس بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای فولاد، وتجارت، شپنا و وسالت بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه نمادهای شپدیس، خودرو، پاکشو، شستا و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای شبندر، فارس و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

بنابراین یک ساعت پایانی معاملات سیگنال منفی به معامله گران می‌دهد. توقف رشد شاخص و افزایش عرضه و همچنین حجم پایین معاملات در روز چهارشنبه نشانه منفی مهمی برای اهالی بازار سرمایه است. در نتیجه به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بازار غایب هستند.

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها