|
کدخبر: 296851

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

سقوط آزاد در بورس / بازار قرمز پوش شد + نقشه

بورس در معاملات ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۷۳۳۸۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۸ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد سقوط آزاد در بورس / بازار قرمز پوش شد + نقشه

بورس و وضعیت بازار همواره دستخوش تغییر می شود و پیش بینی‌های کارشناسان را در برخی موارد دچار مشکل می کند. بازار سرمایه را هیچ وقت نمی‌توان همیشه صعودی یا همیشه نزولی دانست و نوسان همواره در ذات بازار وجود دارد. شاخص کل در چند ماه اخیر با اصلاحات سنگینی مواجه شده است و به طوریکه در اردیبهشت ماه نیز شاهد عقبگرد سنگین شاخص کل بودیم. وضعیت بازار در خرداد ماه نیز در آرامش سپری می شود و در برخی روزها با رنگ سبز و قرمز نوسان در بازار مشاهده می‌شود. مدیران بورسی این روند را طبیعی می دانند. هر چند خبرهای حاشیه ای هم در زمینه سیاست و هم مصوبات دولت همچنان اثربخش و تاثیرگذار بر روند معاملات است.

برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات روز شنبه در اولین روز معاملاتی با ریزش سنگین آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش صعودی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۵۵ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، شپنا، شستا، فارس، وغدیر و وبلمت با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهشی شد تا با کاهش ۲۵۸۳۳ واحدی به ۷۵۰ هزار و ۸۱۲ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۷۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۸۱,۴۳۹,۱۶۱.۵۳۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۷,۷۵۰.۰۴۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۹۹۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، وسپهر، خاور، هرمز، صبا، انتخاب و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

  • ناشناس ارسالی در

    اقاجلورشدسریع گرفته شود ولی نه اینطور که هرچه بافته چله شود آیا بورس کشورهای خار جه واقعا اینطوری است

ارسال نظر