|
کدخبر: 307869

جزئیات جدید درباره سفر فرزین به دوحه

رئیس کل بانک مرکزی برای رایزنی در مورد منابع ارزی بلوکه شده ایران که چندی پیش از سئول به دوحه منتقل شد؛ به قطر رفت. اما هنوز مشخص نیست او از این سفر دست پر برمی‌گردد یا نه؟

اقتصاد جزئیات جدید درباره سفر فرزین به دوحه

۲۷ شهریور ماه همزمان با ترک زندانیان دو تابعیتی از تهران به مقصد دوحه ، پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز به قطر منتقل شد.  خبر انتقال پول‌های بلوکه شده را محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی همان روز در صفحه شخصی خودش در اکس (توئیتر سابق) اعلام کرد.

او  نوشت: به تیم دیپلماسی ارزی به دلیل موفقیت در آزادسازی منابع ارزی توقیف شده تبریک می‌گویم. بدون تردید آنچه بدست آمده فراتر از تحلیل‌های موجود است و البته که این فرآیند، ادامه خواهد داشت.

 فرزین افزود: بزودی تمامی این منابع یورویی به حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر واریز و بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود. مابقی این منابع هم در صورت سپرده، مشمول دریافت سود بانکی خواهد شد.

موضوعی که «اکوایران» نیز همان زمان به آن پرداخت. حال ۸ روز پس از انتقال پول‌های ایران به بانک قطری، رئیس کل بانک مرکزی به دوحه رفته تا احتمالا وضعیت پول‌های ایران را تعیین تکلیف کند. البته بر اساس اعلام مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، فرزین در چارچوب دیپلماسی منطقه‌ای دولت و همچنین برای تقویت و توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی با همسایگان به دوحه رفته است.

او در این سفر قرار است با شیخ بندر بن محمد بن سعود آل ثانی رئیس بانک مرکزی قطر دیدار و گفتگو کند.

رئیس کل بانک مرکزی تا کنون چندین سفر به کشور‌های منطقه داشته است. فرزین نهم خرداد امسال هم با هدف دیدار و گفتگو با مقامات صندوق بین‌المللی پول، به آمریکا سفر کرده بود.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها