|
کدخبر: 306661

نورپردازی با چراغ خطی های ترند

نورپردازی با چرا غ‌های خطی امروزه باعث شده تا بخش اعظیم و مهمی از نیاز افراد، معماران و طراحان و حتی مصرف‌کنندگان در بخش‌های مختلف تجاری، اداری، مسکونی، فروشگاهی و غیره برطرف شود.

اقتصاد نورپردازی با چراغ خطی های ترند

نورپردازی با چرا غ‌های خطی امروزه باعث شده تا بخش اعظیم و مهمی از نیاز افراد، معماران و طراحان و حتی مصرف‌کنندگان در بخش‌های مختلف تجاری، اداری، مسکونی، فروشگاهی و غیره برطرف شود.

تنوعی که چراغ‌خطی دارد و هم‌چنین قابلیت نصب به صورت توکار، روکار و آویز باعث شده تا در هر کانسپت و طراحی نورپردازی کاربرد داشته باشند و از مهم‌ترین و به‌روزترین ادوات روشنایی و دکوراتیو در معماری مدرن به حساب می‌آیند.

چراغ توکار: مناسب برای استفاده در سقف‌های کناف، گچ،MDF و از این دسته میبشاد.

چراغ روکار:برای نصب روی دیوار، بین بافل‌های چوبی و یا شیار فلزی استفاده می‌شود.

چراغ آویز:معمولا برای فضاهایی که ارتفاع زیادی دارند ونیاز دارند که منبع نور به سطح زمین نزدیک‌تر باشد مورد استفاده قرار میگیرد.

 با استفاده از چراغ خطی می‌توان یک چراغ به صورت خط ممتد باریک در طول زیاد و دلخواه، یا به صورت شکل‌های هندسی مختلف نظیر مربع و منحنی سفارشی‌ساز داشت.

با سوختن یا آسیب دیدن هر قسمت از منبع روشنایی و چیپ در چراغ خطی را میتوان به صورت جداگانه تعویض کرد به همین دلیل برای تعمیر وتعویض چراغ نیاز به تعویض کل منبع نوری نیست و این امر مربوط به ماژول بودن این چراغ‌ها می‌باشد.

ترندهای نورپردازی با چراغ خطی:

معماری مینیمال و حساب‌شده‌ی امروزه باعث میشود تا در طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی فقط به روشنایی پرداخته نشود بلکه به چگونه روشنایی و نورپردازی نیز توجه شود و با نور مناسب و کانسپت ایده‌آل عمق بیشتری به فضای مورد نظر داده شود.از این جهت چراغ خطی یکی از بهترین ادوات روشنایی برای ایجاد ایده‌های متفاوت با خلاقیت در نورپردازی با معماری مدرن می‌باشد.

 

چراغ خطی

آخرین ترندهای چراغ خطی در معماری مدرن:

چراغ خطی کرو سفارشی

چراغ خطی کرو که چراغ خطی رینگی یکی از حالت‌های آن است، چراغی است که به شکل و ایده دلخواه شما در طرح‌های خمیده و منحنی، دایره، نیم دایره، گوشه‌های خم که در نظرتان باشد قابلیت اجرا دارد.از نظر کیفیت و مقدار نور چراغ‌های خطی کرو تفاوتی با دیگر چراغ‌های خطی ندارند زیرا این چراغ‌ها نیز با ماژول ولی در ابعاد کوچکتر طراحی شده‌اند.

چراغ خطی هگزاگون یا شش ضلعی

چراغ خطی شش ضلعی یکی از بهترین چراغ‌های ترند است و بیشتر برای دکوراسیون داخلی با طرح‌ها و کانسپت‌های از پیش تعیین شده است. ریشه‌های معماری 6ضلعی را میتوان در بسیاری از مساجد و نقش‌های قدیمی دید و همین موضوع باعث شده تا استفاده از چراغ خطی، عمق خوبی به فضای ایجاد شده در داخل ساختمان بدهد. استفاده از چراغ خطی هگزاگون در مکان‌هایی مثل اداره و یا رستوران، می‌تواند حس خوب اجتماع افراد مختلف در آن فضا و حضور در کنار یک دیگر با آرامش و نظم را به خوبی تقویت کند.

چراغ خطی مثلثی

مثلث نیز یکی دیگر از المان‌هایی است که بسیار در طراحی و دکوراسیون کاربرد داشته. ما وقتی راس مثلث برا به سمت بالا قرار دهیم حالت مردانه و اگر به سمت پایین قرار دهیم حالتی زنانه در ذهنمان تداعی می‌شود.در فضاهای مختلف، با استفاده از چراغ خطی مثلثی میتوان هم جلوه‌ای خاص به فضا داد و هم بر کانسپت دکوراسیون آن فضا و کاربری تاکید کرد. نور خطی مثلثی نیز مانند دیگر انواع چراغ خطی، هم در ابعاد از قبل تعیین شده و هم در ابعاد سفارشی قابل تولید است.

چراغ خطی دایره‌ای یا رینگی

استفاده از دایره خطی در سقف به صورت آویز می‌تواند نیاز شما را از لوسترهای مختلف رفع کند. چراغ خطی رینگی در دایره‌های کوچک و بزرگ با ابعاد سفارشی تولید می‌شود، یکی از بهترین ادوات روشنایی برای استفاده در مرکز بخش‌های مختلف مثل پذیرایی یا لابی هتل و ساختمان است. علاوه بر این می‌توانید با تنظیم چند چراغ رینگی بزرگ و کوچک در ترازهای ارتفاعی مختلف، چراغ‌های خطی را به صورتی بچینید که از پایین به شکل زنجیرهای در هم گره خورده دیده شوند.

جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر در استفاده از چراغ‌های خطی میتوانید با مهندسین مشاور اکووات تماس بگیرید.

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها