|
کدخبر: 306633

تلگرام دست به کار شد / کیف پول جدید به بازار آمد

بنیاد تون (TON) همکاری خود را با برنامه پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده، که با هدف راه‌اندازی یک کیف پول رمزارزی خودحضانتی (Self-Custodial) برای پایگاه کاربری گسترده این رسانه اجتماعی صورت می‌گیرد.

اقتصاد تلگرام دست به کار شد / کیف پول جدید به بازار آمد

این کیف پول دیجیتال خودحضانتی که تون اسپیس (TON Space) نام دارد، اکنون در دسترس تقریباً ۸۰۰ میلیون کاربر تلگرام است. علاوه بر این، پروژه‌های ساخته‌شده بر روی بلاکچین تون، اولویت دسترسی به پلتفرم تبلیغاتی تلگرام را خواهند داشت.

به دنبال انتشار این خبر، قیمت رمزارز TON با یک رشد ۱۴ درصدی در ۲۴ ساعت، به ۱.۹۲ دلار افزایش یافت.

این حرکت نشان‌دهنده یک پیشرفت مهم است؛ زیرا تلگرام قبلاً مشارکت خود در تون را در سال ۲۰۲۰ کنار گذاشته بود. تون، یک پلتفرم بلاکچین مبتنی بر اثبات سهام، برای ارائه ویژگی‌هایی مانند ارسال ارزهای دیجیتال در پیام و کسب درآمد از برنامه پیام‌رسان تلگرام در نظر گرفته شده بود.

با این حال، در سال ۲۰۱۹ و با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، تلگرام از مشارکت در پروژه تون – که در ابتدا گرام (Gram) نام داشت – کناره‌گیری کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا کرد که عرضه اولیه کوین (ICO) تلگرام از طریق توکن گرام به منزله ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده است. در نتیجه، تلگرام با SEC تسویه‌حساب کرد، وجوه خرج‌نشده سرمایه‌گذاران را بازپرداخت نمود و ۱۸.۵ میلیون دلار جریمه پرداخت شد.

تصمیم تلگرام برای ورود مجدد به فضای ارزهای دیجیتال با ارائه کیف پول خودحضانتی برای کاربرانش پس از آن صورت گرفت که در سال ۲۰۲۰ پروژه تون را به طور عمومی کنار گذاشت. مدیر ارشد سرمایه‌گذاری تلگرام، جان هیمن، تاکید کرد که هدف از این مشارکت دادن مالکیت هویت و دارایی‌های کاربران است که با ارزش‌های شرکت برای ترویج آزادی بیان در عصر دیجیتال همسو می‌شود.

اعلامیه اخیر بنیاد تون مبنی بر اینکه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سوئیس ثبت شده است، مشروعیت بیشتری به این پروژه بلاکچین می‌بخشد. بلاکچین تون یک پلتفرم لایه ۱ اثبات سهام بوده، که برای ساخت برنامه‌های وب۳ طراحی شده است.

علی‌رغم شکست پروژه گرام در سال ۲۰۲۰، پایگاه کاربران تلگرام همچنان به رشد قابل توجهی ادامه داده و آن را به یکی از ۱۰ برنامه پیام‌رسان برتر دنیا تبدیل کرده است. این همکاری مجدد با بنیاد تون می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای برنامه‌های پیام‌رسان و پروژه‌های بلاکچینی داشته باشد؛ زیرا این دسته از برنامه‌ها به دنبال ارائه یک تجربه کاربری ساده و شهودی برای پذیرش انبوه در فضای ارزهای دیجیتال هستند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها