|
کدخبر: 305387

روغن نباتی ارزان شد

مدیر کل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز روی تمام ۲۰۰ قلم کالای روغنی کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی اعمال شده است.

اقتصاد روغن نباتی ارزان شد

امرالهی، مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز روی تمام ۲۰۰ قلم کالای روغنی کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی اعمال شده است.

چهارشنبه هفته گذشته خبر کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی روغن نباتی اعلام شد. کارخانجات روغن نباتی قرار بود از امروز این کاهش قیمت را اعمال کنند، به همین منظور آقای آذری بقا، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما صبح امروز به یکی از کارخانجات روغن نباتی رفت و با امرالهی، مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفتگو کرد.

سوال: آقای امرااللهی خدا قوت، کارخانجات مختلف امروز دیگر باید به طور کامل این تغییرات قیمتی را اعمال کنند؟

امراللهی: با توجه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به کارگروه تنظیم بازار با توجه به کاهش قیمت جهانی روغن خام، بحث تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی یا کسر کردن قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی روغن برای مصرف کنندگان گرامی را با همکاری بخش خصوصی پیشنهاد داد و به لطف خدا با همکاری که بخش خصوصی و بخش دولتی داشتند در خصوص بحث کاهش قیمت روغن جامد و نیمه جامد، این تصمیم مورد قبول قرار گرفت.

سوال: از امروز دیگر باید کارخانجات این کاهش قیمت را اعمال کنند؟

امراللهی: بلافاصله ما از روز پنج شنبه صبح این فاز را عملیاتی کردیم امروز هم برای بازدید و سرکشی که ببینیم کارخانجات این تغییرات را انجام دادند یا ندادند آمدیم و بازرسین هم در سراسر کشور به کارخانجات تولیدی اعزام کردیم که خوشبختانه این تصمیم را بخش خصوصی لحاظ کرده و من یکی دو تا قیمت‌ها را بعنوان مثال خدمت شما عرض می‌کنم. روغن مایع سرخ کردنی ۱۳۵۰ گرمی، قیمت قبلا ۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که با این کاهش قیمت به ۸۳ هزار و صد تومان تقلیل پیدا کرده و روغن مایع سرخ کردنی ۱۶۲۰ گرمی قبلا ۱۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان بود الان شده ۱۰۹ هزار و ۶۰۰ تومان و بعنوان مثال قیمت‌های روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی حاوی ویتامین د ۳ قبلا بوده ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان که تقلیل پیدا کرده شده ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان و به همین ترتیب چون اقلام کالایی روغن‌ها زیاد هستند و حدود ۲۰۰ قلم کالای روغنی هست روی همه این کالاها این کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی اعمال شده است.

سوال: در حال حاضر اگر در کارخانجات باقیمانده‌ای وجود داشته باشد که قرار است وارد بازار شود، این‌ها هم باید قیمتشان تغییر کند؟

امرالهی: با توجه به این که خود بخش خصوصی اقدام به این کار کردند، تصمیمی که گرفته شد کالاهایی که داخل انبارهای کارخانه دارند حتما این باید دوباره بیاید اصلاح قیمتشان در خط تولیدشان صورت بگیرد یا با همان تخفیف که روی کالاهایشان انجام شده ۱۰ تا ۱۵ درصدی به فروشندگان یا عمده فروش یا خرده فروش تقدیم می‌شود. می‌ماند یک قسمتی هم در خصوص بحث کالا الان در فروشگاه‌ها داریم، فروشگاه زنجیره‌ای هم بهرحال این کالا را با قیمت بالاتر خرید کرده بودند ولی با صحبتی که انجام شده و با توافقی که صورت گرفته این کالا را هم با درصد سود کمتر که رساندیم به همین ۱۰ تا ۱۵ درصد، دارند انشاالله به مردم عزیز عرضه می‌کنند، فقط می‌ماند کالایی که در سطح خرده فروشان هست، این جا هم من یک خواهش دارم با توجه به این کاهش قیمت، البته این عزیزان چون با قیمت قدیم خریدند اما با توجه به این که چون تعداد آن‌ها محدود است مثلا یک خرده فروش در حد ۵ عدد یا ۱۰ عدد یا نهایتا دو کارتن سه کارتن دارد، ما خواهش‌مان بر این است که با توجه به این قیمت‌های جدید همراهی کنند با دولت در این خصوص، اگر هم چیزی باشد انشاالله در بار جدیدشان که آمد حتما قیمت‌های جدید را لحاظ کنند.

سوال: مشکلی در تولید هم وجود ندارد؟

امرالهی: الحمدالله هم در بحث ذخایرمان، هم بحث تامین‌مان هیچ مشکلی نداریم، به لطف خدا با همین همکاری بخش خصوصی و دولتی این کاهش قیمت صورت گرفته من یک خواهشی هم دارم چه در بخش تولید، چه در بخش توزیع کننده حتما نسبت به لحاظ قیمت‌های مصوب جدید اقدام کنند چون که در غیر این صورت بازرسین ما برخوردهای لازم خودشان را دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها