|
کدخبر: 303450

فولاد نجات پیدا کرد/ درآمدها نجومی شد؟

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ۴ ماهه نخست امسال ۸۴ درصد افزایش درآمد عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته، به طوری که از درآمد ۱۲۲۲۹ میلیارد تومان به درآمد ۲۲۴۷۸ میلیارد تومان رسیده که این مسأله بیشتر تحت تاثیر افزایش درآمد داخلی و خارجی شرکت گل گهر از فروش گندله بوده است.

اقتصاد فولاد نجات پیدا کرد/ درآمدها نجومی شد؟

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ۴ ماهه نخست امسال ۸۴ درصد افزایش درآمد عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته، به طوری که از درآمد ۱۲۲۲۹ میلیارد تومان به درآمد ۲۲۴۷۸ میلیارد تومان رسیده که این مسأله بیشتر تحت تاثیر افزایش درآمد داخلی و خارجی شرکت گل گهر از فروش گندله بوده است.

شرکت گل گهر در ۴ ماهه نخست امسال ۲۲۴۷۸ میلیارد تومان درآمد داشته که ۱۷.۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به فروش داخلی محصولات ۲ هزار میلیارد تومان آن حاصل فروش صادراتی و حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان آن از محل سود سرمایه گذاری حاصل شده است.

در چند ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته درآمد شرکت از فروش گندله افزایش داشته به طوری که در ۴ ماهه امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان صادرات و ۱۵۲۰۰ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است.

همچنین در فصل بهار ۱۴۰۲ در قیمت کنسانتره حدود ۱۵ درصد رشد داشته و بر اساس گزارشات فصلی منتشر شده شرکت گل گهر در سه ماهه امسال در مقایسه با سه ماهه سال قبل ۶۰ درصد رشد ارزش فروش داشته است.

همچنین این شرکت در تیر ماه با افزایش درآمد صادراتی گندله روبرو بوده به طوری که در این ماه ۸۰۰ میلیارد تومان صادرات گندله داشته که نسبت به میانگین ماهانه رشد قابل توجهی داشته است.

گل‌گهر بزرگترین تولید کننده کنسانتره و گندله کشور است که ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله دارد و با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه‌سازی خطوط شرکت، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

گل گهر در تیر ماه هم ۷۰۰ میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری داشته بر همین مبنا پیش بینی می شود که افزایش درآمد شرکت از این محل همچنان ادامه داشته باشد. در واقع این شرکت به جای عرضه گسترده سهام برای تامین مالی با توثیق دارایی های خود هم از بازار سهام حمایت های لازم را می کند و هم شرایط لازم را برای بهره مندی سرمایه گذاران خرد فراهم کرده است.

گل گهر جزو شرکت هایی است که زنجیره ارزش فولاد در آن کامل شده و درآینده نزدیک و با بهره برداری از طرح های توسعه ای به یکی از هلدینگ های صنعت فولاد کشور بدل خواهد شد. در حال حاضر این شرکت با بهره‌گیری از تمام قابلیت‌های خود، به بهترین نحو ممکن در زنجیره ارزش فولاد عمل کرده و در تلاش است تا سهم بیشتری در این زمینه به دست آورد.

این شرکت هم اکنون ۳۶ درصد از کنسانتره، ۲۸ درصد از گندله ، ۱۳ درصد از آهن اسفنجی و ۴ درصد از شمش فولادی کشور را تولید می کند.

بخش عمده طرح ها و پروژه ها در سال جاری و یا طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و هدف گل گهر تامین سنگ پایدار، تکمیل زنجیره ارزش، تکمیل زیر ساخت ها، تنوع دهی به سبد محصولات و توسعه تکنولوژی ها است که با توجه به ۵ عملکرد شرکت زیر مجموعه که طرح های توسعه آن ها به زودی به بهره برداری خواهد رسید گل گهربه یکی از هلدینگ های موفق صنعت فولاد کشور در به ثمر رساندن طرح ها تبدیل خواهد شد.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها