|
کدخبر: 295543

نان هم به زودی گران می شود؟

معاون توسعه برنامه‌ریزی قزوین از تغییر قیمت نان در قزوین خبر داد و با تاکید براینکه آرد گران نشده است، گفت: قیمت‌های جدید انواع نان از روز پنجشنبه در راستای جبران بخشی از هزینه‌های جاری واحد‌های نانوایی اعمال شد.

اقتصاد نان هم به زودی گران می شود؟

معاون توسعه برنامه‌ریزی قزوین از تغییر قیمت نان در قزوین خبر داد و با تاکید براینکه آرد گران نشده است، گفت: قیمت‌های جدید انواع نان از روز پنجشنبه در راستای جبران بخشی از هزینه‌های جاری واحد‌های نانوایی اعمال شد.

نجفی افزود: افزایش قیمت نان یک موضوع کشوری است و در روز‌های گذشته در چند استان قیمت جدید نان بارگذاری شده و امروز نیز قزوین نرخ‌های جدید اعمال شده است.

مسوول کمیته آرد و نان شهرستان قزوین اظهار کرد: با توجه به آنالیز قیمت تمام شده نان به جز آرد، به دلیل افزایش هزینه‌های مربوط به بیمه، حقوق کارگر، اجاره مغازه، حامل‌های انرژی و برخی مواد اولیه از جمله خمیر مایه درآمد و هزینه واحد‌های نانوایی همخوانی نداشت.

نجفی با بیان اینکه استان‌ها در افزایش قیمت نان یارانه‌ای هیچ گونه دخالتی نداشتند، تاکید کرد: نبود تناسب بین درآمد و هزینه مورد اعتراض نانوایان بود و براین اساس با برگزاری جلسات متعدد از سوی دستگاه‌های متولی و کار‌های کارشناسی برای افزایش قیمت نان انجام شده است.

به گفته این مسوول، افزایش قیمت نان را با توجه به سرانه مصرفی آرد هر منطقه در نظر گرفته است.

قیمت‌های جدید نان در قزوین

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین نیز با اشاره به نرخ‌های جدید نان گفت: قیمت نان سنگک با یارانه نوع یک با ۴۵۰ گرم وزن به میزان هر عدد دو هزار تومان و نوع ۲ نیز ۲ هزار و ۳۵۰ تومان اشت. قیمت نان بربری نوع یک با ۵۰۰ گرم وزن مبلغ ۱۵۰۰ تومان و نوع دو آن ۱۹۰۰ تومان، بربری ریزشی با یک هزار گرم وزن در نوع یک نیز سه هزار و ۲۵۰ تومان و نوع دوم نیز چهار هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده است. قیمت نان لواش مستطیل با ۱۴۰ گرم وزن در نوع یک نیز ۴۵۰ تومان و نوع دوم ۵۳۵ تومان و نان تافتون با ۲۰۰ گرم وزن در نوع یک نیز ۶۵۰ تومان تعیین شده است.

بهرامی گفت: قیمت نان لواشی سنتی گرد با وزن ۲۰۰ گرم در نوع یک نیز ۸۲۰ تومان و نوع دوم نیز هر عدد ۹۰۰ تومان است. در نرخ آرد هیچ افزایش نداریم و قیمت نان به طور متوسط ۲۹ تا ۳۰ درصد بیشتر شده که افزایش قیمت نان در راستای جبران هزینه‌های جاری از جمله دستمزد نانوایان انجام شده است. از نانوایان انتظار داریم با تعیین قیمت‌های جدید برای افزایش کیفیت نان و ایجاد رضایتمندی شهروندان همکاری لازم را با اتحادیه داشته باشند.

بهرامی یاد آور شد: واحد‌های نظارتی و بازرسی نیز با فعالیت‌های بیشتر و گشت و بازرسی از نانوایی‌ها با دقت عملکرد همکاران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها