|
کدخبر: 301781

ناجی توکن‌های هوش مصنوعی از راه رسید

نتایج گزارش تحقیقاتی شرکت Kaiko نشان می‌دهد که توکن‌های پیشرو در بخش رمزارزهای مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ شتاب خود را از دست داده‌اند.

اقتصاد ناجی توکن‌های هوش مصنوعی از راه رسید

راه‌اندازی چت بات ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲ در ابتدا منجر به افزایش محبوبیت توکن‌های هوش مصنوعی شد و تا ماه فوریه، توکن‌های گراف (GRT)، سینگولاریتی نت (AGIX) و رندر (RNDR)، سودهای سه رقمی را به دست آوردند. اما از آن زمان، حجم تراکنش‌های این توکن‌ها کاهش یافته که نشان دهنده کاهش علاقه سرمایه گذاران است.

اخیراً، سام آلتمن، بنیان‌گذار ChatGPT، یک پروژه رمزارزی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ورلد کوین (WLD)، را با هدف ایجاد یک شبکه هویتی و مالی فراگیر جهانی راه‌اندازی کرد. علی‌رغم هیاهوی رسانه‌ها، داده‌های اولیه آنچین نشان می‌دهد که ورلد کوین نتوانسته است علاقه سرمایه‌گذاران را به بخش رمزارزهای هوش مصنوعی جلب کند. نمودار بالا از Santiment نشان می‌دهد که حجم معاملات ورلد کوین از زمان راه‌اندازی آن در ۲۴ جولای کاهش شدیدی داشته است. از ۲۷ جولای، حجم تراکنش‌های این ارز با ۴۰ درصد کاهش از ۱۲.۳۴ میلیون به ۸.۸۳ میلیون رسیده است.

حجم تراکنش‌های ورلد کوین از زمان راه‌اندازی کاهش یافته است، اگرچه قیمت آن بالاتر از سطح حمایت ۲ دلار ثابت مانده است، اما هنوز هیچ نشانه‌ای از رشد احتمالی سه رقمی وجود ندارد.

در نتیجه، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا ورلد کوین می‌تواند علاقه سرمایه‌گذاران کریپتو به بخش هوش مصنوعی را احیا کند یا خیر. در واقع، احساسات منفی رسانه‌ای پیرامون اسکن عنبیه و مدیریت داده‌های شخصی، بر سرفصل‌ها غالب است و به طور بالقوه بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد. روندهای فعلی نشان می‌دهند که این بخش (توکن‌های هوش مصنوعی) ممکن است در کوتاه مدت با چالش‌هایی مواجه شود.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها