|
کدخبر: 301219

بازار توکن‌های هوش مصنوعی در شوک!

دارایی‌های رمزارزی متمرکز بر هوش مصنوعی که زمانی یک بازار پررونق داشتند، در چهار ماه گذشته کاهش قابل‌توجهی را در ارزش خود تجربه کردند. در ۲۷ فوریه ۲۰۲۳، بازار رمزارزهای هوش مصنوعی حدود ۴.۰۳ میلیارد دلار ارزش داشت، اما تا ۲۸ می ۲۰۲۳، یک میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد.

اقتصاد بازار توکن‌های هوش مصنوعی در شوک!

از آن زمان، ۴۲۰ میلیون دلار دیگر هم از ارزش بازار ارزهای دیجیتال متمرکز بر هوش مصنوعی از دست رفته است. در مجموع، از زمان اوج خود در پایان فوریه، تقریباً ۱.۴۲ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزهای هوش مصنوعی حذف شده است.

هفته قبل برای ده کوین برتر در این بخش نیز چندان مطلوب نبود؛ زیرا اکثر دارایی‌های رمزارزی متمرکز بر هوش مصنوعی در هفت روز گذشته ضرر کرده‌اند. برای مثال، قیمت بالاترین دارایی رمزارزی هوش مصنوعی بر اساس ارزش بازار – یعنی گراف (GRT) – در این دوره ۴.۹۷ درصد کاهش یافت؛ همچنین، قیمت SingularityNET (AGIX) حدوداً ۷.۹۹ درصد ریزش داشت. پروتکل Ocean (OCEAN) با کاهش ۱۳.۷ درصدی در برابر دلار آمریکا، بیشترین ضرر را در بین ده توکن برتر هوش مصنوعی در هفته گذشته ثبت کرد.

Fetch.ai (FET) هم تأثیر منفی ۹.۹۴ درصدی را شاهد بود، در حالی که dkargo (DKA) حدوداً ۴.۳۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. از طرفی، قیمت Iexec rlc (RLC) تا ۸.۱۸ درصد و Numeraire (NMR) هم حدوداً ۲.۵۶ درصد کاهش یافت. covalent (CQT) نیز افزایش متوسط ۲.۲۶ درصدی قیمت را تجربه کرد. قیمت Alethea liquid intelligence (ALI) در حدود ۷.۸۴ درصد افت کرد و ارزش شبکه phala (PHA) به میزان ۵.۶۲ درصد در برابر دلار کاهش یافت.

در مجموع، ارزش مجموع ۸۹ توکن رمزارزی مبتنی بر هوش مصنوعی ۲.۸۵ درصد در روز گذشته و ۵.۷۳ درصد در هفته قبل کاهش یافته است. ارقام ۲۴ ساعت گذشته حاکی از آن است که بخش کوین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شاهد ۳۰۹ میلیون دلار حجم تجارت جهانی بوده است. داده‌های هفتگی هم نشان می‌دهند که سه توکن رمزارزی مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس سود، blockbank (BBANK)، IDNA (IDNA) و ai meta Club (AMC) بودند که در این هفته بین ۴۶ تا ۲۱۸ درصد افزایش یافتند. با مشاهده این رکودهای اخیر در بازار رمزارزهای هوش مصنوعی، به نظر شما آینده ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟ آیا آنها بازخواهند گشت یا به روند نزولی خود ادامه می‌دهند؟ نظرات خود را در مورد این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها