|
کدخبر: 300482

افزایش قیمت بیت کوین در ترکیه رکورد زد

لیر ترکیه در آستانه تصمیم بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخ بهره، در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید. این حرکت باعث شده که قیمت بیت کوین در برابر این ارز محلی به رکورد بی‌سابقه‌ای برسد.

اقتصاد افزایش قیمت بیت کوین در ترکیه رکورد زد

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم TradingView، لیر ترکیه در ۱۸ جولای به پایین‌ترین سطح خود یعنی حدود ۲۷ در برابر دلار آمریکا رسید. لازم به ذکر است که لیر از ابتدای سال جاری حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود که بانک مرکزی ترکیه در این هفته نرخ بهره خود را با ۵۰۰ واحد افزایش به ۲۰ درصد برساند. این اقدام بخشی از تعهد آن برای مهار تورم است که در حال حاضر، رقم نجومی ۳۸٫۲ درصد را نشان می‌دهد.

به دنبال کاهش ارزش لیر، قیمت بیت کوین در صرافی‌های محلی ترکیه به بالاترین حد خود رسیده است؛ چون معامله‌گران این کشور به دنبال آن هستند که از این ارز دیجیتال به عنوان مانعی در برابر تورم استفاده کنند. نمودار افزایش قیمت بیت کوین به لیر، توسط مایکل سیلور، حامی بیت کوین و مدیرعامل شرکت MicroStrategy نیز به اشتراک گذاشته شد.bitcoin-price-peak-turkey-lira-weakensدر زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین در Paribu، بزرگترین صرافی ترکیه، تا حدود ۸۲۰،۶۰۰ لیر افزایش یافته است که با نرخ فعلی آن، این رقم حدود ۳۰،۴۷۰ دلار است، یعنی حدود ۱٫۵۶ درصد بالاتر از قیمت اسپات جهانی بیت کوین (۳۰ هزار دلار).

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها