|
کدخبر: 299108

اقلیت مرفه یارانه ‌۴۰ همتی دریافت می‌کنند!

جدی با بیان اینکه دادن یارانه برای سوخت هواپیما عادلانه نیست، گفت: ما معتقدیم این یارانه اصلاح شود؛ بهتر است و دادن یارانه به این شیوه برای سوخت هواپیما عادلانه نیست زیرا بخش بسیار کمی از مردم و اتفاقا بخشی که مرفه هستند از این یارانه استفاده می‌کنند و مردم عادی هیچ استفاده‌ای از این یارانه ندارند. استفاده اقلیت مرفه از این حجم بالا (۱ میلیارد دلار) از یارانه پنهان انرژی اصلا صحیح نیست و باید به سمت اصلاح آن برویم.

اقتصاد اقلیت مرفه یارانه ‌۴۰ همتی دریافت می‌کنند!

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیرامون یارانه سوخت هواپیما گفت: درصد بالای از خدمات شرکت‌‌های هواپیمایی را خود بدنه دولت استفاده می‌کند یعنی پرسنل دولت برای رفت ‌و آمد در حوزه سفرهای بین شهری از هواپیما استفاده می‌کنند. این بخش از پرداخت یارانه نیز با حذف یارانه و واقعی شدن قیمت هواپیما به شکل افزایش هزینه‌ها اضافع می‌شود اما از همین محل جبران خواهد شد و جای نگرانی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: بنابراین اعتقاد دارم می‌توانیم با واقعی کردن قیمت سوخت هواپیما این پول را برای زیرساخت‌‌های ریلی و حمل و نقل کشور هزینه کنیم و این پروژه‌‌ها را تکمیل کنیم. ما موافقیم که یارانههای بدون کاربرد نظیر یارانه سوخت هواپیما برداشته شود و به سمت توسعه زیرساخت‌‌های حمل و نقل کشور که قشر متوسط از آن استفاده می‌کند؛ انتقال یابد. همچنین با این حجم بالا از منابع می‌توان به سمت افزایش زیرساخت‌‌های حمل و نقل عمومی که مردم کمتر برخوردار استفاده می‌کنند، برویم تا یارانه پرداختی توسط همه مردم استفاده شود.

جدی با تاکید بر اینکه دادن یارانه به این شیوه برای سوخت هواپیما عادلانه نیست؛ گفت: ما معتقدیم این یارانه اصلاح شود؛ بهتر است و دادن یارانه به این شیوه برای سوخت هواپیما عادلانه نیست زیرا بخش بسیار کمی از مردم و اتفاقا بخشی که مرفه هستند از این یارانه استفاده می‌کنند و مردم عادی هیچ استفاده‌ای از این یارانه ندارند. استفاده اقلیت مرفه از این حجم بالا (۱ میلیارد دلار) از یارانه پنهان انرژی اصلا صحیح نیست و باید به سمت اصلاح آن برویم.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار است جایی سوبسید داده شود باید با هدف توسعه تولید باشد و در این نقطه، یارانه سوخت هواپیما به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید یارانه سوخت هواپیما حذف شود و منابع آن نیز در جهت تکمیل زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا عموم مردم بتوانند از یارانه پرداختی دولت استفاده کنند و به این شکل نباشد که تنها بخش خاص و اتفاقا ثروتمندی از یارانه استفاده کنند.

 

 

منبع: اندیشکده اقتصاد و پیشرفت ماهد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها