|
کدخبر: 297916 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

پای وعده های خود ایستاده ایم

حسین طاهرمحمدی: ما پای وعده های خودمان ایستاده ایم هرچند در این راه سختی هایی کشیدیم. با دقت نظر ما را نقد کنید.

اقتصاد پای وعده های خود ایستاده ایم

نشست خبری روز ملی اصناف با حضور حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران امروز سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

حسین طاهرمحمدی ،رئیس اتاق اصناف ایران در آغاز این نشست گفت: یکم تیر روز ملی اصناف نام‌گذاری شده است. ما در ۱ تیر با برگزاری گرامیداشت این روز ضمن تقدیر از فعالان حوزه کسب و کار و خانواده شهدا و ایثارگران در تبیین برنامه های سند راهبردی دوره جدید اتاق اصناف ایران تدوین کردیم گزارش ابتدایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حاشیه این برنامه دستاوردهایی که برای جامعه صنفی بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور تحت نظارت قریب به ۸ هزار اتحادیه در شهرستان های کشور در حال فعالیت هستند رونمایی شود.

طاهر محمدی خاطر نشان کرد: از ۱۷ خرداد هیئت رئیسه جدید فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از برنامه های مهم این دوره شفافیت سازی اتاق اصناف ایران است. بخش خصوصی برای دولت و نظام حیاتی است؛ البته بخش خصوصی که مستقل باشد.

وی افزود: افق روشنی را برای اجرای برنامه‌ها ترسیم می‌کنیم. وضعیت موجود با وضعیت ایده آل فاصله زیادی دارد و این مسئولیت در برهه خاص به ما سپرده شده است. ۲ چالش مهم را پیش رو داشتیم. روز ملی اصناف و مالیات دو چالش مهم است. با همراهی ،همدلی و ارتباط تنگاتنگ نظام صنفی و دولت برایمان روشن است این چالش ها را پشت سر خواهیم گذاشت.شفاقیت و قانون‌مندی مواردی است که در تصمیم گیری ما مهم است.

طاهر محمدی در خصوص بازرسی های صنفی اظهار کرد: اصلاح ساختارها در بازرسی، هوشمندسازی بازرسی، بازرسی از کسب و کارهای مجازی و تمرکز بازرسی ها را مد نظر داریم. امروز نهادهای مختلفی از اتحادیه و اتاق‌های اصناف، اماکن، اداره بهداشت، حسب مورد دامپزشکی و … هر کدام بازرسی هایی از واحدهای صنفی دارند این تعدد بازرسی ها آسیب هایی به واحدهای صنفی رسانده است. ما به دنبال روش های کارشناسی شده ضمن حفظ صلاحیت قانونی دستگاه ها و ایجاد روشی برای تمرکز بازرسی ها هستیم.

رئیس اتاق اصناف ایران ضمن بیان اولین اقدام هئیت رئیسه جدید گفت: تمام مصوبات هیئت رئیسه برای هئیت نمایندگان ارسال خواهد شد. این دوره فصل آشتی و پیوند اتاق اصناف ایران با رسانه ها است. اخبار بسیار برای معیشت مردم ارائه خواهد شد. رسانه ها نزدیک‌ترین یاوران ما هستند.

طاهر محمدی پیرامون مالیات اصناف اظهار کرد: پای وعده های خودمان ایستاده ایم. هرچند در این راه سختی کشیدیم. بسیاری تلاش کردند تا در بحث مالیات نتیجه نگیریم. با توجه به سوابق اجرایی که داشتیم شاهد دگرگونی اساسی در این حوزه خواهیم بود. ما باید بررسی و آسیب شناسی کنیم و ضمن حفظ تمرکز بازرسی ها را ایجاد کنیم. پیشگیری دغدغه های جامعه صنفی خصوصا در حوزه صنفی مورد تاکید ما است.

وی در پایان گفت: اتحادیه و اتاق ها ماموریت های متفاوتی را بر دوش دارند. فرایندهایی که در مرحله اجرا داریم با چالش و اشکالاتی مواجه است.  بین گرانی و گران فروشی باید وجه تمایز قائل باشیم . ما بحث اصلاح نظام صنفی را مد نظر قرار داده ایم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها