|
کدخبر: 297148 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتاق اصناف ایران؛

اعلام مهم‌ترین برنامه‌های اتاق اصناف ایران

حسین طاهرمحمدی گفت: قبل از برگزاری انتخابات ما برنامه هایمان را به صورت گزارش‌های مکتوب و طرح جامع در بیش از ۲۰ عنوان تهیه کردیم و به عنوان سند برنامه ارائه دادیم. یکی ازمهمترین برنامه‌های این دوره شفاف سازی در اتاق اصناف ایران است.

اصناف اعلام مهم‌ترین برنامه‌های اتاق اصناف ایران

چهارشنبه هفته گذشته مورخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ انتخابات هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران برگزار شد و بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران شد.

اتاق اصناف ایران تا کنون فاقد یک سند راهبردی و استراتژیک موثر بوده است. با تغییر هر رئیس در اتاق اصناف، تمامی کارها متوقف و با شکل دیگری اجرا می شود که ما دائما شاهد شروع مجدد از نقطه صفر هستیم. سند راهبردی اتاق باید تدوین شود و بعد از گرفتن نظرات همکاران در تمامی اتاق های اصناف، به تصویب اجلاس برسد. نکته بسیار مهم در تهیه این سند، علاوه بر استفاده ظرفیت مشورتی اتاق های اصناف کشور، بهره گیری از توانمندی های داخلی کارکنان اتاق است. مدیران و کارکنان اتاق می توانند نقش بسزایی در تدوین این استراتژی ها داشته باشند. چرا که بخش بسیار مهمی از اجرای برنامه ها، بر عهده پرسنل قرار دارد.

طبق بررسی های انجام شده ضعف های برنامه ای اتاق اصناف ایران را در چند دسته می توان ذکر کرد. اول اینکه برنامه ها نباید جنبه آرمانی و دست نیافتنی پیدا ککند. باید با ابتکار رئیس اتاق، برنامه به نحوی تعیین شود که کاملا در دسترس باشد و فاصله زیادی از امکانات موجود اتاق نداشته باشد.

ضمنا معاونت اقتصادی و برنامه ریزی اتاق باید متولی نظارت بر حسن اجرای برنامه باشد و بر اساس شاخص های تعریف شده در همین سند، میزان انحراف از آن را به اطلاع اجلاس، هیئت رئیسه و رئیس اتاق برساند. نکته سوم، تاکید بر نقاط ضعف برنامه ها و موانع اجرای آن است. بعد از تحلیل مشکلات اجرایی، باید برای رفع این موانع برنامه ریزی مجدد شود.

برنامه های بلندمدت و کوتاه مدتی نیز در ادوار مختلف اتاق به تصویب رسید. اما بر اساس آسیب شناسی انجام شده، باید همین برنامه ها به تصویب اجلاس برسد تا بر همین اساس، هیات رئیسه و رییس اتاق، حرکت کنند و برای مدیران آینده نیز لازم الاجرا باشد. برنامه های اتاق عمدتا با ابتکارات شخصی تهیه می شوند و مدیران بعدی آن را اجرا نمی کنند. همین موضوع هم اقتضا دارد تا برنامه ای راهبردی برای اتاق اصناف ایران تدوین شود.

گسترش نیوز برای اطلاع از برنامه های جدید اتاق اصناف ایران با حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران پیرامون برنامه های جدید این دوره اتاق اصناف به گسترش نیوز گفت: قبل از برگزاری انتخابات ما برنامه هایمان را به صورت گزارش‌های مکتوب و طرح جامع در بیش از ۲۰ عنوان تهیه کردیم و به عنوان سند برنامه ارائه دادیم. یکی ازمهمترین برنامه‌های این دوره شفاف سازی در اتاق اصناف ایران است.

حسین طاهرمحمدی

دور جدید هیئت رئیسه سندی را تنظیم و اجرایی خواهد کرد که در متن بالا به آن پرداخته شده است.

طرح جدید برای اصناف اجرا می‌شود

وی ادامه داد: ما به طور تخصصی در عرصه واحدهای تولیدی مختلف برنامه ای برای تشکیل دفتر رفع موانع تولید خواهیم داشت. در بحث توزیع هم طرحی برای نمایشگاه‌ها که به سمت نمایشگاه‌های تولیدی برای واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی انجام می‌شود اجرایی خواهد شد. در این طرح به جای اینکه مصرف کننده به صورت مستقیم به سمت این نمایشگاه‌ها برای خرید کالا حضور داشته باشد که بعضا دارای کیفیت مناسب هم نیستند، به تولیدکنندگان توجه شده است که بتوانند دسترسی آسان به واحدهای صنفی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: از طرفی واحدهای صنفی بدون واسطه با واحدهای تولیدی در تهیه کالا ارتباط گرفتند که به مراتب می‌توانند در سطح عرضه با قیمت مناسب و کیفیت خوب کمک رسان باشند. این طرح روشی نوین و متفاوت نسبت به گذشته است.

طاهرمحمدی با بیان چالش‌های پیش رو برای اتاق اصناف ایران گفت: هر صنفی چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. تغییر فرهنگ خرید و فروش در دنیای مدرنیته، کسب و کارهای سنتی را دستخوش چالش‌های فراوانی قرار داده است. ما با دنیای مدرنیته نمی‌توانیم تقابل کنیم بلکه اندیشه و برنامه ما، هم افزایی کسبه مدرن و سنتی با یکدیگر است تا بتوانند از تغییر فرهنگ خرید و فروش و تکنولوژی روز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از چهارشنبه هفته گذشته که ما رسما کار خود را آغاز کردیم. یک سری ابهاماتی در خصوص اجرای دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم وجود داشت که در راستای آن نشستی با رئیس کل سازمان مالیاتی برگزار شد و نظرات اصناف منتقل شد. همچنین امروز نشستی در سطح کارشناسی میان نمایندگان اتاق اصناف ایران و سازمان مالیاتی برگزار خواهد شد که موضوع مالیاتی اصناف در آن چکش‌کاری و مورد بحث قرار می‌گیرد. پیگیر آن هستیم تا بتوانیم ابهامات و مواردی که برای واحدهای صنفی در خصوص اجرای این تبصره پیش آمده است با همکاری سازمان امور مالیاتی بتوانیم مورد رفع قرار دهیم.

  • سعید ارسالی در

    اتاق اصناف کارشون چیه؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها