|
کدخبر: 297823

ماینرهای غیرمجاز تهدید اصلی صنعت برق کشور

سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، در جلسه اخیر کشف مراکز غیرمجاز رمزدارایی در این استان گفت که از ابتدای سال گذشته تاکنون، ۷۰۸ دستگاه غیرمجاز کشف شده که مصرف انرژی این دستگاه‌ها به‌صورت ماهانه معادل سه هزار مشترک خانگی استان سمنان است.

اقتصاد ماینرهای غیرمجاز تهدید اصلی صنعت برق کشور

وی با بیان اینکه تعداد ۴۱ مزرعه در سال ۱۴۰۱ توسط این شرکت شناسایی و به کمک عوامل امنیتی و انتظامی کشف و ضبط شده است، افزود، ترخیص نشدن دستگاه‌های استخراج رمزارز غیراستاندارد، تسریع در رسیدگی پرونده‌ها و رفع موانع برای ورود به محل‌های مشکوک به استخراج رمزارز غیرمجاز، از جمله درخواست‌های این شرکت بوده که توسط نهادهای مربوط به‌طور جدی مورد توجه واقع شده است.

حسینی‌نژاد در ادامه بیان داشت، استفاده غیرمجاز از برق به‌خصوص در بخش صنعت، هزینه مصرف انرژی ماینرها را به صفر رسانده و این مهم، انگیزه سودجویان در این حوزه را چندین برابر افزایش داده است.

وی با تأکید بر ضرورت انسجام بین‌دستگاهی در ساماندهی استخراج رمزارزها، افزود که با توجه به میزان سودآوری، پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم تمرکز دستگاه‌های اجرایی بر این موضوع، حدود ۱۰ هزار مگاوات از ظرفیت برق کشور صرف استفاده غیرمجاز ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان تصریح کرد، با توجه به ناچیز بودن تعرفه برق رایانه‌ای در مقایسه با قیمت‌های جهانی، استفاده غیرمجاز از شبکه برق در این حوزه به لحاظ ماهیت، هیچ تفاوتی با قاچاق سوخت ندارد و از آنجایی که شبکه برق استان، یک شبکه با پراکندگی وسیع جغرافیایی است، امکان شناسایی متخلفان صرفاً از تحلیل پارامترهای برقی به راحتی میسر نیست و ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده را در این خصوص به انجام رسانند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها