|
کدخبر: 297368

نقش‌آفرینی انجمن‌ها در خلق مزیت عضویت

نویسنده: محمد بهارلومحمدزاده

چهارشنبه هفته گذشته بخش نخست این نوشتار منتشر شد و آنچه در ادامه می‌خوانید، بخش دوم و پایانی یادداشتی درباره نقش انجمن‌ها در اقتصاد و خلق مزیت عضویت است. در شماره قبل عنوان شد؛ پیوستن به انجمن‌ها دارای مزایایی مانند توسعه حرفه‌ای (اخذ گواهینامه)، فرصت‌های شبکه‌سازی با همتایان در زمینه کاری و دسترسی به اخبار و اطلاعات تخصصی صنعت است. از این‌رو، ۱۰ مزیت خاص اعضا برای کمک به تحقق اهداف سیستم عضویت انجمن‌ها مورد بررسی قرار گرفت که ۵ مزیت در شماره قبل منتشر شد.

۶. تابلو اعلانات شغلی ویژه اعضا

همه می‌خواهند شغلی عالی پیدا کنند. انجمن‌ها دارای ارتباطات صنعتی برای تحقق این مهم هستند. با کارفرمایان و کارشناسان اصلی در زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید تا یک تابلو اعلانات شغلی خاص اعضا ایجاد کنید. سعی کنید درج آگهی‌های شغلی برای عموم امکان‌پذیر باشد تا افراد بالقوه جذب شوند، اما برنامه فقط برای اعضا در دسترس باشد. این مزیتی عمومی برای عضویت ایجاد می‌کند و به اعضای بالقوه کمک می‌کند تا شما را پیدا کنند و در عین حال، دلیل قانع‌کننده‌ای برای پیوستن ارائه می‌دهد. یک تابلو اعلانات شغلی می‌تواند راه بسیار خوبی برای درگیر نگه داشتن اعضا با انجمن باشد.

۷. رویدادهای مجازی و حضوری

در اجرای کنفرانس‌های سالانه و اجرای رویداد ترکیبی فعال باشید. بیش از هر زمان دیگر اعضا خواهان ارتباط و آموزش هستند و رویدادهای مجازی یا حضوری مانند کنفرانس، نمایشگاه و... راهی عالی برای تحقق این مهم به شمار می‌روند.

محمد-بهارلو

علاوه بر این، انجمن‌ها طعم سهولت و راحتی رویدادهای دیجیتال را به‌خوبی چشیده‌اند. انتخاب رویدادهای دیجیتال به این معنی است که هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد و فرآیند برنامه‌ریزی ساده‌تر می‌شود. بنابراین، این گزینه برای برخی انجمن‌ها وسوسه‌انگیز است که رویدادهای دیجیتالی را برای کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

۸. تهیه و تدوین کتاب راهنما (دایرکتوری)‌

به اشکال مختلفی می‌توان کتاب راهنمای اعضا، کارشناسان و شرکایی که در دسترس هستند، ایجاد کرد. این راهی مناسب برای کسب درآمد از شرکا و حامیان مالی است. زمانی که به اعضا کمک می‌کنید تا شبکه‌ای از همتایان خود بسازند، از طریق این روابط شبکه‌ای بیشتر با شما در تعامل خواهند بود. کتاب راهنما به متخصصان حرفه‌ای کمک می‌کند، همتایان خود را در منطقه پیدا و با آنها روابط ایجاد کنند. طرفین ارتباطات جدید، می‌توانند همدیگر را ملاقات یا ایمیل‌هایی مبادله کنند تا بهترین تجارب را به اشتراک بگذارند یا از طریق چالش‌های حرفه‌ای از یکدیگر حمایت کنند. اعضا می‌توانند فهرست راهنما آنلاین متخصصان را مرور کنند تا سخنرانان رویدادهای خود و همچنین مترجمان آزاد یا مشارکت‌کنندگان میهمان مانند نویسندگان را بیابند. کتاب راهنمای قابل‌جست‌وجو و در دسترس باعث صرفه‌جویی در وقت و تلاش اعضا برای تکمیل فهرست رویدادها و تقویم محتوا می‌شود.

۹. فرصت‌های داوطلبانه

اعضای انجمن‌ها به علت‌های مختلفی برای همکاری داوطلب می‌شوند و امیدوارند چیزی از این تجربه به‌دست آورند. مهم‌ترین دلایلی که داوطلبان پی می‌گیرند، حمایت از یک هدف و کسب تجربه حرفه‌ای است. با ارائه فرصت‌های داوطلبانه به‌عنوان مزیتی خاص، اعضا را در پیوستن به انجمن و تمدید عضویت تشویق کنید. همچنین، برای داوطلبانی که می‌خواهند تاثیر مثبت داشته یا بیشتر همکاری کنند، فرصت‌های حمایتی یا موقعیت‌های داوطلبانه فراهم کنید. این افراد مستقیما به پروژه‌های معنادار کمک می‌کنند. بهتر است از طریق به اشتراک گذاشتن ویدئو، تصویر و توصیفات با آنها ارتباط برقرار کنید. هنگامی که این داوطلبان احساس می‌کنند در حال ایجاد تفاوت هستند، از معاشرت با شما ارزش می‌گیرند و با شما می‌مانند.

۱۰. پیشنهادات ویژه برای فعالان حوزه‌های اقتصادی

شما صنعت و اعضای خود را بهتر از هر کسی می‌شناسید. از این دانش در ایجاد مزایایی استفاده کنید که می‌تواند مشکلات منحصر به فرد آنها را حل کند. طرح‌هایی شناسایی و دنبال کنید که ارزش موردانتظار را خلق می‌کند. از قابلیت‌های اعضا در راستای تامین نیاز و ایجاد صرفه‌جویی برای اعضای دیگر استفاده کنید. برای ایجاد مزیت خاص صنعت خود، مشکل اصلی را شناسایی و حل کنید. شما می‌توانید این کار را با ایجاد محتوا، مانند یک دوره آموزشی حرفه‌ای یا ایجاد مشارکت با یک شرکت علاقه‌مند در صنعت انجام دهید.

حرف پایانی اینکه، مزایایی به اعضا ارائه دهید که ارزش واضحی ایجاد می‌کند. مقاومت‌ناپذیرترین مزایای اعضا آنهایی هستند که به اعضا کمک می‌کنند تا بازده سرمایه‌گذاری (ROI) برای حقوق خود ببینند. تخفیفات، آموزش، فرصت‌های حرفه‌ای و سایر مزایایی که به اعضا کمک می‌کند تا پول خود را پس‌انداز کنند یا شغل یا کسب‌وکار خود را پیش ببرند، از بهترین راه‌های کسب بازگشت سرمایه هستند. اما مهم است بدانیم بازگشت سرمایه مالی بزرگ‌تر از اعداد است. بسیاری از اعضا به‌دنبال ارزش‌هایی مثل احساس تعلق یا ایجاد تمایز هستند. مطمئن شوید مزایای خاص اعضا را به‌گونه‌ای به‌اشتراک می‌گذارید که علاقه‌مندان برای پیوستن انگیزه پیدا کنند.عضویت در انجمن‌ها در عصر مدرن، همه‌چیز درباره ارائه ارزش واقعی برای اشخاص در شرایط آنها است. از مزایای عضویت برای جذب و حفظ آن دسته از اعضایی استفاده کنید که می‌خواهید آنها را به حامیان قابل‌اعتماد و باانگیزه تبدیل کنید. به اعضای بالقوه دلایل غیرقابل‌انکار برای پیوستن و تمدید عضویت ارائه دهید.یادمان باشد، همواره بین انجمن‌هایی که ارزش پیشنهادی قوی ارائه می‌دهند و احتمال افزایش عضویت؛ همبستگی محکمی وجود دارد./ روزنامه صمت

نویسنده: محمد بهارلومحمدزاده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها