|
کدخبر: 296763 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

نمایشگاه صنعت مالی رکورد زد / جزئیاتی از عرضه اولیه شهر در حاشیه فاینکس۲۰۲۳

پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی سال ۱۴۰۲ امروز به پایان رسید. این نمایشگاه در زمینه استقبال بازدیدکنندگان رکورد زده است. مدیران ارشد بورسی و مسئولان حوزه اقتصاد در این رویداد مهم چه گفتند؟

اقتصاد  نمایشگاه صنعت مالی  رکورد زد / جزئیاتی از عرضه اولیه شهر در حاشیه فاینکس۲۰۲۳

پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی از ۱۶ خرداد ماه سال جاری آغاز شد و امروز ۱۹ خرداد به اتمام می‌رسد. این نمایشگاه با توجه به اینکه حوزه‌های بانک، بورس و بیمه را در برمی گیرد در بین نمایشگاه‌های مختلف جزء مهم‌ترین رویدادهای مالی سالانه قرار دارد. افتتاحیه این نمایشگاه این نمایشگاه با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و مجید عشقی رئیس سازمان بورس و سید احمدرضا اعلایی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران انجام شد و اعلام شد در این دوره ۱۳۶ شرکت حضور دارند و رشد ۲۰۰ درصدی در میزان شرکت‌کنندگان ۲۰۰در نمایشگاه مشاهده می‌شود.

نمایشگاه-مالی۱

در اولین روز نمایشگاه صنعت مالی چه خبر بود؟

عشقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی از تداوم روند عرضه‌های اولیه در هفته‌های آینده خبر داد. همچنین رونمایی از نحوه انتشار اوراق بدهی (صکوک پلاس) در نمایشگاه صنعت مالی نوید داده شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از سه موافقت اصولی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی سخن گفت بر این موضوع تاکید کرد که این توافق در جهت تامین آینده شاغلین و بازنشستگان است و هم منابع جدید و مستمر و پایدار برای بازار را فراهم خواهد کرد.

عشقی

محمدرضا پورابراهیمی نیز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: قواعد مرتبط در صنعت مالی همواره مورد توجه بوده است. نمی‌توانیم از صنعت مالی نام ببریم و قواعد آن در اجرا را مدنظر قرار ندهیم. سیاست قیمت‌گذاری دستوری قواعد بازار سرمایه را بهم زده است. عددهای بزرگی تحت عنوان مداخله و توزیع رانت را در قیمت‌گذاری دستوری داشته‌ایم که بر تولید و مصرف کننده، تاثیر مثبتی نداشته است. نباید تجربه تلخ دولت پیش را تکرار کنیم. تکرار تجربه‌های گذشته قواعد را بر هم می‌زند. اگر باور به حرکت اقتصادی کشور داریم، باید قواعد علمی و تخصصی را بپذیریم.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: فعالان بازار سرمایه در عمل در طول یک سال و نیم گذشته مشاهده کرده‌اند توافق خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد.موضوع تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حمایتی سال گذشته مصوب شد اما از آنجایی که سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال جاری موکول شد و مجلس مصوب کرد در قانون سال جاری این فرصت ادامه پیدا کند.

در روز دوم نمایشگاه صنعت مالی چه خبر بود؟

در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی امروز ۱۷ خرداد چند رونمایی مهم در حوزه بورس اتفاق افتاد. رونمایی از قراردادهای آتی تک سهم در غرفه بورس تهران، رونمایی از پذیره‌نویسی حق‌تقدم به صورت الکترونیک در غرفه سپرده‌گذاری مرکزی (سمات)، رونمایی از سامانه برگزاری آزمون شرکت اطلاع‌رسانی در غرفه شرکت اطلاع‌رسانی بورس و رونمایی از ۴ محصول جدید تامین سرمایه تمدن برگزار شد.

قرارداد-آتی

در روز سوم نمایشگاه صنعت مالی چه خبر بود؟ 

 رونمایی از «گواهی تمکن مالی» روز سوم نمایشگاه صنعت مالی در غرفه سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) برگزار شد. این امکان در راستای تسریع، تسهیل و بهبود شیوه خدمت‌رسانی به سهامداران به منظور استطاعت مالی و ارائه روادید و اجازه اقامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمده خدمات گیرنده‌ها کارفرمایان بین‌المللی و سفارتخانه‌ها هستند.

تمکن-مالی

محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران در نشست خبری با اهالی رسانه در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: راه‌اندازی بازار توافقی نخستین هدف فرابورس است. این بازار مختص به شرکت‌های سهامی عامی بوده که قابل پذیرش در سایر بازارها نیستند و شرکت‌های این بازار در سامانه جداگانه‌ای معامله خواهند شد. بازار sme نیز فعال خواهد شد. سال گذشته بر پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید داشتیم. این تصمیم در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت. اواخر سال گذشته بر پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و جسورانه تمرکز داشتیم و بزرگترین صندوق جسورانه نیز در این مدت پذیرش شد. فعال‌سازی بازار سوم در سال جاری نیز در اهدافمان خواهیم داشت. این بازاری برای شرکت‌های سهامی خاص است و با همکاری سازمان بورس این اهم امسال به وقوع خواهد پیوست.

محمدعلی-شیرازی

 مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بین عموم سهامداران و بازدیدکنندگان از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) قرار گرفت و توضیحاتی را به حاضرین ارائه داد.

عشقی در این دیدار گفت: مراقبت از نحوه سرمایه‌گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت‌های سازمان بورس است و استراتژی‌های فعلی به هیچ وجه قابل مقابسه با گذشته نیست. در سال جاری بر هدایت صحیح نقدینگی تمرکز داریم. اگر در سال ۹۹ حتی یک سوم نقدینگی به درستی به تولید هدایت می‌شد، درآمد و سودآوری شرکت‌ها با افزایش چشم‌گیری رو به رو می‌شد اما متاسفانه این اتفاق به خوبی انجام نشد. حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت. امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها خواهیم کرد.

عشقی

 طبق اعلام ستاد خبری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در سومین روز از برگزاری این رویداد در ۱۸ خرداد، بیش از ۳۱ هزار نفر (۱۴ هزار نفر متخصص) از نمایشگاه صنعت مالی بازدید کردند.

در روز آخر نمایشگاه صنعت مالی چه خبر بود؟ 

روز آخر پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی با استقبال خانواده بازارسرمایه همراه شد و حضور بیش از ۳۰ هزار مخاطب در این رویداد به ثبت رسید. امروز جمعه نوزدهم خرداد آخرین روز برپایی پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است.

اسماعیل درگاهی مدیر عامل گروه مالی شهر در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت:  امسال وارد بازار سرمایه می‌شویم  و مسئولیت بیشتری خواهیم داشت. در روز اول حدود دو میلیون سهامدار خرد خواهیم داشت  که این هم مزیت محسوب می‌شود و هم‌عدم مزیت، به این دلیل طبیعتاً مسئولیت بیشتری از لحاظ شفافیت و بازدهی پیدا می‌کنیم و امیدواریم در سال‌های آتی با برنامه ریزی از  طریق واگذاری شرکت‌های تابعه و عملیات  شرکت،  سود مناسبی را در سطح گروه شناسایی کنیم.

حاشیه های عجیب نمایشگاه از دید بازدیدکنندگان

برخی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه صنعت مالی سال جاری از حضور برخی از زردترین پکیج فروش‌ها خبر دادند. طبق دیده‌ها این افراد همان‌هایی هستند که سال ۹۹ مسبب بر هم خوردن بازار بودند و حال در این رویداد مهم بورسی در لباس کارشناس و سخنران به تحلیل سهام‌های بورسی می‌پرداختند. برخی نیز به حضور پر رنگ بادیگاردها اشاره کردند که گویا در برخی غرفه ها از تعداد بازدیدکنندگان بیشتر به چشم می خورد!

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها